Lämna mattan

Hej! Idag fick Humlan ett ordentligt ridpass så att hon verkligen fick jobba.
Först longerade jag henne en lång stund, i båda varven och i alla gångarter. Hon var jätteduktig!
Sedan satt jag upp och red i skritt och trav runt i paddocken, snett igenom, volt, volt tillbaka och så vidare. När jag kände mig nöjd fick jag hjälp av en kompis att longera oss i galopp och när jag kände att även det gick bra galopperade jag lite på spåret själv, jag kunde till och med gå in på volten en stund, men bara nåt varv, jag vill inte att hon ska börja sakta av så att det blir ett problem, hon saktade inte av någon gång förutom när jag sa åt henne och jag kände mig jättenöjd! Då longerade min kompis mig över ett hinder också och Humlan skötte även det utmärkt. Hon har ju gjort det förut, men vi har aldrig tränat så "normalt" förut. Vi har alltid tagit det så försiktigt men nu tog vi ett litet kliv utanför mattan och det gick ju super. Nu ska vi bara fortsätta längre från mattan och bli bättre och bättre! Snart är det nog dags för hemfärd för skruttan.
Man märker verkligen att hon konditionsträningarna har funkat! Hon var bara lite trött efter ett såpass lång pass, men hade fortfarande energi kvar att småtrava på vägen tillbaka till stallet och hon var bara lite svettig.
Duktiga tjejen!

Själv har jag jobbiga läxor och har smått panik med matten då jag har massor av sidor kvar och vi har matteprov på torsdag...

Kram J

2012-10-03 | 11:05:00 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback