Konditionsträning

Vet inte hur många gånger jag gjort detta förut och det börjar kännas lite tröttsamt, men vill jag ha bra kondition och hållbara hästar så är det det man får göra. Dock kom jag på, det finns ju ett litet talesätt som säger att man ska ha lika bra kondition som sin häst... och ja, det har inte jag. Så jag får nog träna lite jag också. I alla fall så gjorde jag i ordning hästarna, och spände sedan fast en docka på Humlans rygg, jag försökte göra den så stabil som möjligt så att hon bara skulle vänja sig vid själva tyngden och känslan av ben runt magen. Hon var självklart spänd och hoppade och for i början, men som tur var höll Fly sig lugn på vår tur genom skogen och sa endast till Humlan när hon kom för nära och efter ett tag smittade Fly's lugn av sig på Humlan, så hon blev lugn och lunkade på bakom Fly på den lilla skogsstigen. När jag kände att båda två var lugna och fina tog jag en trav, Humlan blev spänd igen och bockade lite, men Fly sa bara till henne och fortsatte sedan trava lugnt. Så efter ett tag blev Humlan lugn igen och tog sin plats bakom Fly. Då berömde jag dem genom att sakta av och så skrittade vi uppför lite backar, jag har hittat som en liten dal med branta backar hela vägen om, det är en återvändsgränd förutom om man klättrar upp för backarna. Så jag klättrade upp och ner ett tag innan hästarna verkade tycka att det var jobbigt, då fortsatte jag på en stig ovanför backarna och både travade och galopperade ett tag utan problem, några få bocksprång från Humlan bara. Sedan red jag hem och släppte ut båda i hagen. 
Fly:



Humlan:




Kram J

2012-09-10 | 10:58:00 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback