På riktigt

Hej! Idag gick jag upp tidigt för att hinna med Humlan INNAN tävlingen. Min klass startar ju inte föränn 13.00 så jag hade lite extra tid där. Neiwada ligger ju dessutom ganska så nära Soreca, så det tar ju inte så lång tid att åka dit. 
Så det var i alla fall jag och min kompis som hjälptes åt med Humlan, och här kommer det riktigt underbara, vi galopperade!!
Så himla roligt att verkligen komma framåt i träningen. 
Vi började bara med att longera och sånt med sadel och träns. Sedan satt jag upp och vi skrittade lite runt i manegen med ledare. Humlan har ju gjort det förut, så det gick ganska så bra, och jag lyckades dessutom styra lite. När Humlan kändes någorlunda avslappnad började "kompisen" (hon vill vara anonym) longera Humlan lite med mig på ryggen. Jag försökte bara sitta helt stilla och följa med i hennes steg, men hon var ju givetvis spänd ändå. 
Hon bockade lite och några gånger tog det bara stopp bara, vi slutade när hon hade galopperat ett varv på volten utan att göra något och då var hon jätteduktig. Avslutade bara med en skrittur runt i manegen igen och då slappnade hon av lite igen. Så det blev ett ganska så bra avslut ändå! :)




Kram J

2012-09-16 | 09:58:12 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback