Tävlingsteamet!

Hejsan! Nu har mitt tävlingsteam kommit igång igen och idag tränade jag med dem :)
Jag började med att rida ut för att mjuka upp henne. Efter ungefär en halvtimme hade jag travat, skrittat och galopperat lite och då red jag tillbaka till manegen. Väl där började försiktigt med lite mjukgörande övningar som skänkelvikningar, öppnor, slutor, volter, ökningar, kortningar och snett igenom och en massa annat. Jag gjorde något hela tiden så att hon inte skulle ha tråkigt en sekund och efter en stund gav det bra resultat, hon var jättemjuk och jobbade på rätt sätt i formen och började till och med trampa under sig lite :)
Då började jag träna på mittvolten i trav och galopp med ökningar och minskningar av volten och tempot, även där gick det bra efter att hon var så bra uppvärmd och mjuk och go, och p.g.a. all den konditionsträningen så hade hon ganska så lätt för att galoppera på liten volt också :)
Sedan gjorde jag lite mjukgörande övningar igen innan jag travade av länge och skrittade sedan av ut en stund :)
Outfit:



Kram J

2012-09-09 | 15:10:00 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback