Vi behöver hitta rutin!

Hej! Idag var det verkligen kaos.. Jag har verkligen tappat rutinen på tävlingar och det lugnet, allt var bara stressigt, förvirrat och jag var dessutom lite nervös och flängig. Det gjorde att Fly var väldigt jobbig vid framridning, hon ville inte gå på en hel långsida, så fort jag närmade mig den började hon krångla, och tillslut tog det bara stopp och hon ville inte gå mer. Jag fick hjälp av en av funktionärerna som fick leda oss förbi det "läskiga" samtidigt som jag fick lägga på skänkeln så mycket jag kunde, det var riktigt jobbigt och inte minst pinsamt, så brukar hon aldrig hålla på. När hon hade lett mig förbi några gånger kunde jag gå förbi själv, men hon var fortfarande väldigt jobbig. Detta gjorde att jag blev sen och hann inte riktigt hoppa fram, var till och med nära att krocka med en tjej som skulle hoppa samma hinder som mig :( Det var riktigt jobbigt. 
Men när vi kom in på banan blev både jag och Fly helt lugna, trots stressen förut och dessutom att vi inte hann rida fram ordentligt så hoppade hon alldeles utmärkt, vi hoppade 110cm och hon bara flög över alltihop! Duktiga tjejen. 
Avslutade på en tredjeplats, och det var långt bättre än jag vågade hoppas på. Jag försökte inte ens få fram något bra, jag bara försökte komma runt felfritt och så blev det så bra. Allt beröm till min häst, jag var inte en duktig pilot idag, gjorde henne inte rättvisa. Vi får ta revansh på terrängtävlingen, ni glömmer väl inte att anmäla er på stallpearlsunlight.blogg.se
 
Någon som har något speciellt tips att göra när allt blir så dåligt på tävling och dessutom att hon var så fjantig på framridningen? 
Fly :) (OBS Egentagen bild! Sträng copyright)
 
Kram J!

2012-09-16 | 22:11:00 | J's inlägg | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» F på Rosendhal

På framridningarna brukar jag mest öva konsentrationen. Med övningar som kräver det. och sådana övningar som dom är hemma med och somd e tycker är kul! Det är lite olika från häst till häst men mina hästar börjar iaf söka sig neråt efter ett tag. Vi brukar göra mest volter halvhaletr, serpentiner och andra övningar som dessa. Mest för att mjuka upp och konsentrationen ju :)

Svar: Ja, jag försökte med det men hon hade totalt stängt av bara! :( Helt konstig xD <33
Kram J
soreca.blogg.se

2012-09-17 // 07:35:27
» Stall Grimskaft

Min pojke,Star är en sådan hela tiden. Börjar vänja mig nu men det är fortfarande lika jobbit. Volt på volt blir det hela tiden. Han kan också stanna för ingeting. Jag brukar då hoppa av och gå förbi några gånger. Såg dig på framhoppningen föresten! :) Mycket duktigt jobbat måste jag säga. Men mitt tips är att försöka driva på henne lite till. Även om det inte går. Luta dig fram lite så hon får lite hjälp och så att tyglarna 'hänger' lite. Det brukar funka för mig.

Kram!

Svar: Okej, tack, haha jo, jag blev riktigt sur där ett tag! xD Tack för tipset<33
Kram J
soreca.blogg.se

2012-09-17 // 15:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback