Ang. Hjälp med att sälja hästar!

Hej! Vill bara skriva att om vi lägger ut hästar här som är till salu och om vi skriver att dom är någon annans egetligen och bara hjälper till så kom ihåg då att maila till den personen och inte till oss till exempel! :)
----------------------------------------
Dagen idag i alla fall:
Idag var jag borta på Ponnypenny stall och red hästarna + klippte dom. Sedan åkte jag hit och gick ner till hagen. Nu kommer Indie till mig när jag kommer ner och hon är faktiskt nästan gosig. Kan vara spänd fortfarande i stallet men det går bra. Jag gick i alla fall upp till stallet med henne och band upp henne utanför. Hon fick även hö, som hon struntade i... Hon var ganska så nervös eftresom hon aldrig har stått utanför stallet förut. Men det gick bra i alla fall. Tropas hjälpte till med att irritera oss genom att springa mellan benen på oss och ta borstarna och springa iväg med. xD Haha busen.
Sedan släppte jag Indie i paddocken. Hon gick bara runt och verkade tycka att det var tråkigt så tillslut släppte jag tillbaka henne i hagen. Ville bara att hon skulle vänja sig vid paddocken också.
Sedan red jag ut på Fly. Efter att ha ridit tre hästar (På ponnypenny) hårt dessutom, klippt dom i många timmar och sedan försökt lugna en häst här hemma så är man ganska så trött så Fly och jag gick ut i skogen och hade lite roligt :) Vi hoppade över lite hinder och så också men sedan red vi tillbaka hem igen och hon fick gå ut i samma hage som Indie. Jag kollade på dem ett tag men dom var så bra vänner och bråkade inte alls så jag gick tillbaka och gav Tropas mat, bytte hans "sovkudde" (han har två, för en kanske är i tvätten) så fick han en nytvättad. Den blir så smutsig efter att han har sprungit i stallet. Flera gånger om dan springer han dessutom bort till Indie. Dom är verkligen bästa vänner. Hoppas att Fly också blir vän med henne då. Anastasia har ju precis åkt och Fly gillar inte att stå själv. Och så fort jag släpper Fly med Skäckla(hon är ju Fly's mamma) så skyddar Skäckla henne och jag får inte ta ut henne ur hagen. Mimmie kan man inte släppa någon häst med eftersom hon sparkas... Kan verkligen inte gå med någon... :(
Men Fly behöver en vän och nu när Anastasia har åkt så behöver jag en ny vän till henne och Indie passade ju perfekt!! :)

2011-10-20 | 15:06:40 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback