Dagens självmord på Fly...

Haha, jag har inte ridit lilla Fly på ett litet tag för hon har, inte sträckt sig riktigt, men varit lite om och sur i baklåren och runt där... Så det har ju inte precis varit hårdträning, men hon har kvar sin kondition och är snart i toppform igen när tävlingsteamet börjar också!
I alla fall så red jag i paddocken idag och herre gud vad hon höll på. Jag hade satt på henne martingal för att hon inte skulle rycka upp huvudet, men det blir ju förstås sjukt mycket svårare när hon ska bocka istället. Då hjälper inte martingalen mig, utan henne istället... Grr.
Jag satt kvar i alla fall och har sjukt ont i magmusklerna nu bara för att jag var tvungen att SITTA som tusan på henne.. Haha.
---
Dagens ridpass på Indie var nästan helt motsattsen. Hon var pigg och glad men inte överdrivet, vi red dressyr och hon var helt underbar! Hon kändes så spänstig och vi tränade på att korta och länga galoppen, vilke gick som en dröm, det var som att flyga när hon ökade och sen lunde hon samla ihop sig till korta korta steg och höjde genast formen och satte under sig ordentligt, kändes verkligen som en riktig dressyrhäst :)
Sedan tog vi paus ett tag och tränade därefter på traven, vilket går så bra när man fått en sån fin balans i galoppen. Vi gjorde mycket kort och längningar där med och även mycket sidvärtesrörelser, som skänkelvikning, öppna och sluta. Jag gjorde en liten "bana" där jag först travade rätt upp och red öppna första halvan, en volt och sedan sluta resten av medellinjen, sedan till höger eller vänster (jag varierade varannnan gång) och så red jag halva diagonalen i skänkelvikningen, sedan ett varv i galopp på mittvolten och så ut på diagonalen igen i trav och skänkelvikning resten av diagonalen, sedan började jag om igen. Det var hur kul som helst och hon är verkligen som bäst nu!
/J

2012-01-17 | 11:05:24 | J's inlägg | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» ELLLIINN

vad menar du med självmord?

2012-01-21 // 15:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback