Svar på Frågestunden

Här kommer lite svar från frågestunden, ni får självklart fråga mer! Så svarar vi. Tryck bara på denna länken: http://soreca.blogg.se/2012/march/fragestund.html
Från Neiwada:
Okej nu bombar jag med frågor!
( Snabbisar)

1. Ponny el. Häst? - Ponny tycker jag är mysigare men jag kanske ändrar mig i framtiden, jag har inte ridit stor häst så mycket<3 :)
2. Fux el. Skimmel? - Skimmel tycker jag nog är finare, beroende på vilken sorts skimmel såklart. Fast fux är självklart fint med<3
3. Brun eller svart? - Brun<3
4. Skimmelskäck eller isabellskäck? - Skimmelskäck, tror jag...
5. Brunskäcj eller svartskäck? - Svartskäck<3
6. Dressyr eller hoppning? - Hm... Den var svår. Jag tyvker mycket om att hoppa (både LH och IRL) men om man ska hoppa måste dressyren komma in också... <3
7. Paddock eller manege? - Paddock tycker jag är mysigare, men manege är såklart väldigt praktiskt och hästen koncentrerar sig mer. Men jag gillar ändå paddocken mer<3
8. Shettis eller falabella? - Shettis<3 De kan man rida på (små iaf) och de är sjukt söta och envisa xD (de flesta iaf)
9. B-ponny eller C-ponny? - C-ponny
10. D-ponny eller häst? - D- ponny
11. Fjording eller islandshäst? - Islandshäst
12. Connemara eller new forest? - Connemara
13. Arabiskt fullblod eller engelskt fullblod? - Arabiskt fullblod
14. Welsh cob eller welsh mountain? - Welsh mountain
15. Svarta läder eller bruna läder? - Svarta, men brunt kan också vara fint, beroende på vilken häst de sitter på. Svart passar på alla hästar enligt mig<3
16. Schabrak eller vojlock? - Schabrak, de syns mer, skyddar mer, och är oftast snyggast, dock gillar jag vojlock med<3
17. Lydig häst på ridbanan eller gosig i stallet? - Gosig i stallet<3
18. Box eller spilta? - BOX!
19. Gräshage eller lerhage? - Gräs!
20. Barbacka eller inte? - Barbacka är sjukt mysigt, men jag gillar sadeln med...
21. Galopp eller trav? - Jag gillar traven bäst, men galoppen är mer naturlig för hästen... Svårt val. Men jag gillar ändå traven bäst<3
22. Skänkelvikningar eller öppna/slutna? - Skänkelvikningar
23. Oxer eller rättuppstående? - Rättuppstående
25. Manfläta eller knoppar? - Manfläta
26. Skötponny eller medryttarponny? - Medryttarponny
27. Egenhäst eller medryttarponny? - Egen häst
28. Fotboll eller Ridning? (dum fråga) - Haha, japp, riktigt dum fråga xD gissa!
29. Pullar eller remontnosgrimna? - Pullargrimma tycker jag nog är snyggare, men remont är sjukt bra att ha! <3
30. Novabett eller tredelat? - tredelat men gillar novabett starkt med<3
31. Pessoa eller Hackamore? - Hackamore, lätt

Det var nog alla! Frågorna är till båda J och R! Och ni måste välja antingen eller inte båda eller ingen.

Kram Neiwada<33333
--
Från Neiwada:
Vad föredrar ni för nosgrimmor på träns? - Jag gillar verkligen helt vanliga aachennosgrimmor, dock gillar jag också remont och pullarnosgrimma<3
Och hur många luftponnys/hästar tycker du är lagom? (till dig själv) - Jag tycker att det räcker (för mig just nu iaf) med typ 1-2, men max typ 4-6st<3

/ Kram Neiwada
--
Från Hallonbacken (E):
Hur många besökare har ni dagligen? - Som R sa så är vårt rekord runt 130. Men dagligen är det runt 50 st<3
--
Från M (morces):
Hej på er!
* Har ni någonsin känt er retade för lufthästarna? - Nej<3
* Hur gamla är ni? - 13, om mindre än en vecka - 14 år :)
* Har ni egna hästar? Isåfall, hur hinner ni?! :O - Jag har egen häst, och som ni märkt så är jag ganska så oaktiv ibland, så då fattar ni kanske varför... Men jag brukar hinna med då och då på kvällen. Just  nu är jag sjuk så då hinner jag xD

Tack för en underbar blogg! PS: Visste ni att ni varit med i tidningen "Min Häst"? - Japp, det visste vi, har vi inte till och med varit med två gånger? <3
--
Från Saranghaestall:
Vilken gren med hästar tycker du är roligast? - Jag tycker nog att det är roligast med Hoppning (både med LH och IRL) men dressyr är ju viktigt för att ha en bra relation till hästen och att kunna hoppa så måste man rida dressyr. Därför gillar jag dressyr med. Och rida ut, speciellt själv och bara skritta och ta det lugnt. Det är också helt underbart<3
Jag gillar nog den grenen som jag och hästen är på humör för just denna dagen. Om jag känner att jag är på bushumör så rider jag kanske ner i manegen, medan, om jag hade tänkt rida ut, så får jag lust att rida inne i stället., då gör jag det<3 fattade ni? xD <3
Frågan är till både J Och R
--
Det var nog allt tror jag. Lätt besöksvärda bloggar detta! Som tack för att ni komenterade så får ni en länkning till er blogg! Jättetack! <3
Neiwadas finfina blogg
Saranghaes finfina hemsida
M's finfina blogg
E (hallonbacken) finfina blogg
Neiwada, du får en till länkning för dina kreativa och många fina frågor.
Tack så mycket alla. Komentera mer så svarar vi<3 :D
Kramar J

2012-03-21 | 08:47:04 | SVAR PÅ TAL | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback