Tillägg i "gänget"!

Hejsan! Jag är J och kommer från och med nu också vara med på denna bloggen och skriva om mig och mina hästar.
Jag ägde en ridskola som hette Askesby ridskola men den lade jag ned, däremot tränar jag privatryttare med deras hästar i hoppning, dressyr och terräng. Mitt stall, med 15 boxar, en vanlig och en gräspaddock, en manege och stor mark med en godkänd och lång terräng bana, där hyr jag ut patser till andra privatryttare. Jag rider också in andras hästar eller vidareutbildar dem. Ibland köper jag in hästar och har dem under en kort tid innan dem säljs vidare.
Jag har även ett hopplag som jag är med i. Den tränaren som lärde mig allt är nu tränare åt vårat lag.
Jag kan berätta lite om mina hästar.

Touch the fire "Tashi"
Kön: Hingst
Kategori: Liten stor häst, 153cm
Färg: Mörkbrun
Ålder: 6år
Ras: Arab
Avkommor: Fly like a bird och Dimanche
Tashi är väldigt liten men han hoppar ändå högre än många stor hästar! Han hoppar i eliten och är "känd" xD. Han är väldigt lätt att hantera men har ändå lite temperament. En tjej som heter Amanda tränar och tävlar honom. Han ser inte riktigt ut som en arab men han är renrasig arab ända in i 7 ledet.
Skäckla
Kön: Sto
Kategori: Liten b-ponny
Färg: Svart skäck
Ålder: 7 år
Ras: Shetlandsponny
Avkommor: Fly like a bird och Dimanche
Skäckla är en stor och väldigt duktig shetlandsponny. Jag har hoppat henne väldigt mycket och på hemma plan har vi hoppat 1m enstaka hinder. Hon har väldigt mycket temperament och litar bara på mig. Hon bockar ofta men när hon känner att jag menar allvar och inte vill leka så kan hon bli riktigt fin i dressyr med. Hon har fått två föl, pappan är Tashi, Fly och Mimmie (Fly like a bird och Dimanche) Dem har jag ridit in och fött upp själv. Båda fölen blev d-ponnyer och det såg lite roligt ut bredvid Skäckla. Skäckla har inte blivit betäckt p 2 år nu och jag vet inte om jag vill att hon betäcks igen men vi får se. Än så länge vill jag ha en häst som jag kan träna i alla fall.

Fly like a bird "Fly"
Kön: Sto
Kategori: Liten d-ponny
Färg: Mörkbrun
Ålder: 4 år
Ras: Shetlandsponny/Arab
Avkommor: Inga
Fly är föl till Skäckla och Tashi. Skäckla är en skettis medan Tashi är en liten stor häst. (Komentera inte storleksskillnaden, det var tjuvbetäckning...) Detta blev i alla fall väldigt bra och Fly är en duktig hopp och dressyrhäst och har även ett väldigt trevligt temperament. Hon är sparsamt tävlad men hon är helt redo för det!


Dimanche "Mimmie"
Kön: Sto
Kategori: D-ponny
Färg: Fux
Ålder: 3 år
Ras: Shetlandsponny/Arab
Avkommor: Inga
Dimanche, eller Mimmie som hon kallas är nyinriden och har börjat hoppa större hinder och har även hoppat några banor. Hon är väldigt känslig och samarbetsvillig. Vintern 2010 blev en tjej delägare på henne. Så hon står fortfarande kvar på Askesby men det är bara den andra tjejen som rider henne. Jag hjälper henne och villkoret på att hon fick bli delägare var att hon skulle stå kvar på Askesby så länge jag ville det. Skäckla blev inte tjuvbetäckt av Tashi denna gången. Denna gången ville vi det eftersom att det blev så bra förra gången.
Saga
Kön: Sto
Kategori: A-ponny
Färg: Svart
Ålder: 5år
Ras: Shetlandsponny
Avkommor: Inga
Saga är en liten "maskot" ponny för oss. Hon är väldigt söt och äskar att hoppa. Jag rider henne inte utan hon är som en hund. Hon går atid lös eftersom att hon ändå alltid rymmer från hagen på något sätt. Hon lystrar på sit namn så man behöver bara ropa så kommer hon. Jag brukar springa med henne på ridbanan så får hon hoppa över hinder. Hon har som  max hoppat 50 cm men hon har kapacitet för mer. Hon är inriden och inkörd och ibland när det är någon nybörjare som ska hoppa för första gången så brukar dem få rida henne för hon är så snäll, även om hon är pigg. Ofta kör jag henne i vagnen eller också får hon gå med på körlektioner. Hon har "fans" i trakten och dem kommer förbi iband och frågar om dem får köra eller rida henne.

2011-08-09 | 16:44:00 | | 5 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» mia

Hej jag vill gärna köpa tashi .hur mycket kostar han ? är han redan såld ?

2011-08-12 // 22:24:29
» J

Hejsan! Han är fortfarande till salu! maila mig på [email protected] så kan vi prata mer om pris o.s.v.

2011-08-13 // 12:14:15
» ELLLIINN

söta<3

2011-09-13 // 18:20:04
» J

Tack <3 :)

2011-09-13 // 21:54:15
» J

Tack <3 :)

2011-09-13 // 21:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback