Dagens ridpass - Fly like a bird

Hejsan!
Idag red jag dressyr på Fly i manegen. Det var riktigt blåsigt och regnigt, precis som i resten av sverige, så Fly var lite spänd. Men det gick bra ändå. Jag började med att rida fram noga, med lösgörande rörelser och övade sedan mycket på öppna och sluta. Det gick bra, förutom att hon var lite spänd då. Hon flyttade sig bra för skänkeln men var lite stel så det var svårt att böja henne. Eller så böjde hon sig för mycket.. Vi har verkligen kommit framåt i dressyren ny, och känner att jag inte riktigt har någon hopphäst längre xD. Men hon älskar ju att hoppa också så det är ingen fara... 
Hon var verkligen spänstig i steget idag och vi lyckades få upp formen ytterligare ett snepp. Så, eftersom att det gick så bra, så övade vi förvänd galopp lite. Hon har en tendens att byta, så varje gång det blev för jobbigt så bytte hon. Men tillslut lyckades jag få henne att galoppera två kortsidor på raken, vilket räckte för denna gången. Vi ska träna mer på det någon annan dag. 
Hon blev bara lite svettig där sadeln varit och mellan bakbenen så jag borstade av henne noga och gav henne sedan mat.
KRAM J

2011-12-09 | 20:38:00 | J's inlägg | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Rosgården

Hon verkar rolig att rida!:)

2011-12-09 // 20:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback