Melissa gästbloggar :)

Tjenare alla Sorecaläsare!
Somsagt heter jag Melissa och har tyvärr ingen blogg men älskar många bloggar, b.la. Nellieberntson.se, brsmaja.blogg och min favorit: Soreca.blogg.se! Alla i Soreca är så himla snälla och har så fina hästar <3
Det är även jag som är Classics medryttare ;)
Nu kanske vi ska vända oss till mig, eller vad tycker ni??
Jag började med lufthästar redan när jag var 9 år och hade en lufthäst vid namn Magick. Magick var min bästa vän i ett helt år. Jag var väldigt utanför när jag var mindre, särskilt efter jag bytt skola. Det känndes som jag var osynlig. Alla såg rakt igenom mig. Det var som dem sparkade på mig när de såg på mig, kommer ihåg känslan om när jag grät varenda natt och var som ett spöke i skolan, ryser vid tanken...
Men det var då jag fick Magick!
Magick var den häst som alltid fanns där för mig! Han stöttade och vi hade väldigt galna äventyr tillsammans, seriöst, vi hade verkligen det... Vi kvalade in till SM och vann D-ponny klassen i 110 cm. Vi kom även med i juniorlandslaget och tävlade mycket utomlands. Detta var min väg till toppen då allt vände.
Det hade  blivit mycket bättre i skolan och jag fick många vänner. Då försvann Magick och jag började gråta varenda natt igen, samma visa en gång till lixom :(
Jag var förstörd i en hel månad då ja fick se honom en sista gång.
Jag kommer ihåg varenda sak i minsta detalj när jag fick träffa honom en sista gång, allt var magiskt. Jag satt och gjorde läxorna då jag kännde att någon var bakom mig. Jag hörde en svag röst som löd såhär:
"Jag hjälpte och stöttade, fanns alltid där. Vi gick mot toppen och jag lämnade dig där. Jag har gjort mitt. Fått alla dina klasskamrater att se dig på ett nytt sätt. Du, min vän, gråt inte. Jag finns i ditt hjärta om du behöver mig. Tack för allt...."
Jag fick en häst vid namn Star, en brun liten valack som jag slog ett rekord med. Han var en liten D och vi hoppade 150 cm tillsammans (skämtar inte, hoppade 150 IRL) Om ni inte kan tro era ögon just nu, så måste ni iallafall. Med det fick vi allas uppmärksamhet och kvalade in till SM. Han bröt benet under hopptävlingen, vill inte skriva ner om vad som hände.... Det är för svårt..
Jag var tuffare nu, vågade ta nya hästar och sen gick det bara vidare...
Efter Star blev det ett sto, Princess. Hon var ett väldigt grinigt sto som högg och sparkades vid ridning. En riktig rodeo-häst som man skulle akta sig för! Men med henne kom jag inte så långt med, skulle kvala in till SM men tog ett föl av henne och det blev, just precis, Sunny Princess!
Sunny Princess är mitt hjärta, henne har jag ridit in själv och satsar hoppning (nähä!?) och hon är bara 5 år. Hon kommer hem om en vecka från England. Sunny har varit på träningsläger hos JW (John  Whitaker). Sunny är en isabell färgad häst med en stjärn i pannan och ett litet svart hjärta vid bogen. Det var också med henne jag vann L:B i hoppning och dressyr här på Soreca ;) Hon är bara så grym!!! <3 Samma gäller med Classic men behåller infon av henne privat <3
Detta var då min lufthästkarriär, är du avundsjuk?? :D
Ni som läst allt detta är verkligen guldvärda ;)
MVH// Melissa

2011-10-19 | 19:34:55 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback