Trassel med eltrådar....

Usch!
Nu har jag precis kommit in efter att ha fått trassla upp föera m med eltrådar som PIX sprungit igenom?!
Hon var helt knäpp, jag stod inne i stallet och putsade rent all utrustning (stolt). Och så hörde jag ett brak! När jag kommer ut så står Pix vid J´s hästars hage och äter gräs, och hennes egen hage är helt sönder trasad? Duktiga Lillan står snällt kvar i hagen (som är sönder, så hon kunde gå ut?) och betar.
Det dumma var att Pix var omöjlig att fånga, hon rusade ut i deras gamla vinter/ler hage och rullar sig i världens värsta lerpöl! Sedan ställer hon sig upp och rusar vidare runt i hagen. Jag fick helt enkelt stänga hagen, så att hon inte kom ut. Gå och hämta mina gummistövlar och en hink havre för att hämta henne. Det tog lite tid för hon var ju helt omöjlig att fånga! Hon licksom retade mig, travade runt där med huvudet högt och "skrattade" åt mig, knas ponny!
Så, när jag äntligen hade fått fast henne så var det bara att ställa henne i bixen, ta in Lillan och börja trassla upp eltrådarna, och sätta upp nya. Och det är ju kanske inte det lättaste...
Men, efter x-antal timmar så var jag klar. Då, när jag gick in i stallet för att släppa ut Lillan igen, så ser jag ju Pix, som är lerig från topp till tå! Suck...
Jag fick helt enkelt ta ut henne, och bada  hela henne! Aja, hon är i alla fall inte skimmel.
SÅ, när hon ÄNTLIGEN var ren, och fast, så lät jag henne stå i boxen för att torka lite innan jag släppte ut henne.
--------------------------------
Mina hästar går just nu i samma hage, Pix och Lillan har blivit jätte bra kompisar. De står i en s.k "övergångs hage", en gräs hage. Men inte riktigt en sommar hage. Jag släpper dem på bete om någon vecka eller så.
Mina knasiga ponnyer....
/R

2012-06-09 | 16:00:00 | R's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback