Mirja

Så, i går kväll, kom lilla Mirja.
Ja, c-ponnyn jag köpte från Neiwada! <3
Hehe, jag som alltid säger att jag inte hinner med mina hästar, så köper jag en till!
Aja, men hon är jätte söt, enligt V (Neiwada) så är hon het som bara den i hoppningen, men lite seg i dressyren. Så det här ska bli intressant, om hon verkligen kan vara het och seg, på samma gång?!
I alla fall, så idag testade jag henne lite, mest för att få käna lite på hur hon är.
Hon är verkligen jätte söt, och är en mys-tjej i stallet!
Så, jag körde lite dressyr, och mycket riktigt, seg som sirap! MEN! De jag tror att V har missat, är att Mirja, mitt under ett ridpass, bara kan stanna, rycka upp huvudet och börja backa?! I alla fall, hon var as konstig först! Jag trodde alvarligt att hon hade ont!
Men, efter ett tag så började hon gå framåt (Tack gode gud)
Och då gick hon (efter ett tag) som en klocka! Jätte lätt i steget, mjuk trav och luftig galopp.
Mycket mjuk i rörelserna men är lite bekväm av sig, så man får jobba lite ;)
Här får ni hennes outfit:
Kort sagt: Svart Aachen träns, svart sadel, svart schabrak, vita skydd (fram o bak) och en svart brösta.
/R

2012-03-21 | 20:41:12 | Outfits | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Neiwada

Ja hon har en tendens att stanna upp hehe ;) då får man vara på henne! ;)<33333

2012-03-21 // 20:48:24
» Hallonbacken (E)

Hallojjsan!

Har ni någon häst tillsalu? För jag söker en nämligen, men om ni inte har det, vet ni nån som har det? :)

2012-03-22 // 20:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback