Återbesök från gamla tider

Hej! Idag Igår fick mina galningar ta det lugnt. Båda gick i skritten i ca en timme och fick sedan ordentliga genomgångar men borsten så att de stod rena och fina i boxarna när en transport anlände. 
Det var Skäckla med hennes Fodervärd som kom och tränade för mig. Jätteroligt att se dem igen verkligen! De har blivit jättefina tillsammans. Förutom ett faktum. Lilla skäckla stannar kvar i samma storlek men det gör tyvärr inte hennes medryttare. Jättetråkigt verkligen för de har ju blivit så fina! :( 
Ja, i alla fall så kom den lilla skitponnyn ut ur transporten med ett ljusrosa fleecetäcke med mörkrosa kant, matchande transportbenskydd. Svart lädergrimma med rosa padding och rosa diamanter på nosgrimman och ett mörkrosa svansskydd. Haha, det var verkligen helt överväldigande! På den lilla ponnyn också! Det är otroligt hur hon har hittat transportbenskydd som passar de benen, Fly's vanliga strykkappor skulle vara enorma på Skäckla... Haha! Fly har ju ändå ganska så nätta ben och har storlek ponny på benskydden. Att hon dessutom lyckades hitta rosa och med matchande minimalt fleecetäcke också. 
Dessutom har de ju världens största transport eftersom att hennes storasyster har en häst på 180cm! Så Skäckla försvinner ju nästan i den. Lilla hästen. Hon är ju faktiskt bara liten, liten b-ponny.
Jag hade lagt fram lite bommar och fyra sockerbitshinder på en volt (klockan) och som jag tänkte att de skulle få träna på. Att jag inte kom ihåg att det var helt fel övning för Skäckla bevisar bara hur länge vi har varit ifrån varann. Det gör mig nästan tårögd när jag faktiskt tänker på att det där var min lilla ponny som hoppade allt jag styrde henne på och bockade innan, över och efter hindret så fort det var liiite för långt enligt henne. Hon är inte alls samma häst nu... Inte på ett negativt sätt! De är helt underbara. Det är bara jag som kan få vilken häst som helst att flippa ur bara för att jag hela tiden måste testa gränserna. En ridskolehäst som aldrig lyfter ett bben för mycket fick jag att börja bocka som en galning i hela ridhuset. Haha! Det var tider det. (LD A)
När Skäckla kom in blev jag faktiskt imponerad. Hon var jättesnygg! Sist jag såg dem var det också rosa för hela bunten men det var i alla dess nyanser. Skrikigt till nästan vitt. Ibland såg det till och med rött ut. Nejdå, det var hallonrosa. Jojo, och hallon är ju rosa? :O
Nu var det helt annat. Hon hade matchande schabrak med fleecetäcket och transportbenskydden. Svarta benskydd med rosa ludd. Svart träns med rosa, stora stenar i pannbandet, det såg dyrt ut, och en svart sadel av högsta kvalitet. Snacka om style. 
Hon själv var stilfullt klädd i svarta kläder (märkes om jag får tillägga det) och svarta ridstövlar med sporrar med (kan ni gissa?) rosa strasstenar på.. Haha förvånade?
Det var snyggt men såg otroligt dyrt ut. Jag undrar om hon bara är så bortskämd eller om hon har, antingen, en riktigt bra övertalningstaktik eller ett välbetalt sommarjobb. Det visade sig faktiskt vara det senare... Där blev faktiskt jag förvånad. Det mesta hade hon köpt begagnat, det var därför jag aldrig hade sett den stilen på matchande täcke, schabrak och fleecetäcke förut. Sedan var hon tydligen suverän på att spara och hitta det billigaste av allt. Jag var chockad kan jag säga... crazy...
Ridlektionen gick helt fantastiskt och mitt lilla trick att sätta in klockan i övningarna i ett försök att få dem att jobba lite gick helt förlorat = Skäckla (det borde jag ha kommit ihåg) är ju faktiskt helt galet bra på att svänga snäva svängar och de tog innerkanten av sockerbitshindren och klarade det utan problem. Orättvist! 
Haha, jag blev faktiskt lite avundsjuk men när jag såg dem åka därifrån kändes det väldigt bra. De vinkade hejdå och jag fick ett träns som tack. ETT TRÄNS?! De är ju helt galna. Jättesnyggt var det i alla fall så det tror jag att Fly ska få. Myyys!
Haha, hoppas att ni orkade läsa allt. Det blev ett långt inlägg men otroligt roligt att skriva. Det var min dag det! Ha det bra!
 
Kram J

2012-11-28 | 22:28:00 | J's inlägg | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Ld A

Haha,aa !! Och kmmer du ihåg när Daisy och Säckla skulle träna tsm?XD Haha sakner det lite;)

//LD A

Svar: Hahaha ja xD Det är helt sjukt vad roligt vi hade! :')
Kram J
soreca.blogg.se

2012-12-01 // 20:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback