Hoppla

Hej! Idag tränade jag hoppning med Erna. Vi kanske ska vara med på en annan hopptävling den 1:a december och vill känna mig redo tills dess. Erna var lite okoncentrerad idag och rev ganska så mycket så jag körde på en ganska låg höjd och lät henne bara känna att hon inte blir pressad. Jag vill ju inte bryta ner hennes självförtroende nu när hon har blivit så duktig. Så vi körde bara lite lågt och kravlöst, byggde upp självförtroende och en naturlig framåtnjudning. Förhoppningsvis gör det att vi kan bli bättre i framtiden. Jag gjorde ingen bana idag heller förutom en med bommar. Hon har blivit jätteduktig i galoppen och kan galoppera i hörnen nu. Dock var hon ju som sagt lite okoncentrerad idag så då och då blev det pass eller tölt ändå men jag vet att hon kan bättre så vi får träna på det någon annan dag i så fall. 
Hoppade några enstaka hinder på 30cm och när hon hoppade blev hon jättepigg och lyssnade super. Jätteroligt idag trots att vi inte "hårdtränade" som jag hade planerat. Man får ju lyssna på hästen och planera utifrån det.

Kram J

2012-11-24 | 19:00:45 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback