Hoppning för hela bunten!

Hej! Idag fick både ponnierna vara med och hoppa! :) Först red jag Erna. Det är verkligen hemskt väder ute, så jag satte upp lite hinder inne. 
Jag har ju anmält mig till vår Haloweentävling, 30cm, så jag hoppas verkligen att det ska gå bra! Hon är ju duktig, men jag har inte hoppat bana än<3
Jag började i alla fall med att skutta över lite enstaka hinder här och var, på ca 50cm. Hon var riktigt duktig och hoppade glatt. Sedan sänkte jag allt till 30cm och hoppade en bana. Hon var duktig där med, men töltade då och då i hörnen, annars tycker jag att jag lyckades ganska så bra att hålla henne i galopp.. 
Jag avslutade med ett litet hinder på ca 70cm och hon rev först, men flög sedan över! Jätteroligt!
När Erna kommit in i boxen, med fleecetäcke mot svetten, tog jag ut Fly och gjorde i ordning henne. 
Vi ska ju hoppa 120cm på lördag, så vi började med att hoppa lite hinder på ca 1m. Hon var riktigt mysig, och väldigt pigg och glad. 
När jag kände att hon var bra, höjde jag till 120cm och hoppade en bana. Vi blev  felfria så då provade jag en "omhoppning" också och det gick också väldigt bra, men vi rev en gång för hon var så väldans pigg. Efter det vaktade hon sina fötter bättre, och när vi provade igen gick det helt super och hon kändes verkligen helt super!
 
Det ska bli jätteroligt att hoppa på lördag. 
Tills dess måste jag ha hittat en bra outfit också :)
 
Kram J

2012-10-29 | 21:14:57 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback