Humlan

Hej! Idag red jag först ut en sväng på Humlan. Det var lite nervöst för det är första gången. Vi harl aldrig ridit ut med ryttare på förut.
Jag hade med mig en kompis som hade en longeringslina till oss ifall att något skulle hända, och då tänkte jag att hon säkert känner sig bättre med tanke på att jag har ridit så med henne med Fly. Min kompis red dock inte på Fly, i så fall hade det nog inte varit så lugnt eftersom att hon inte gillar andra ryttare...
Vi red ut i ca 30 minuter, det blev mest trav eftersom att jag vill att hon behåller sin kondition.
Inga problem under hela ritten och förutom att Humlan hittade ett löv på marken bland 1000 andra som verkade ovanligt läskigt, det tog oss en stund att komma förbi det. Haha.
När vi kom tillbaka gick jag in i manegen en stund och tränade på det vanliga. Det vill säga, skritt, trav, galopp, svängar och att bromsa. Humlan var sur och ville inte riktigt samarbeta. Hon tyckte väl att det räckte med uteritten.
Jag fortsatte i alla fall tills vi hade gått igenom allt och då ledde jag runt henne en stund, hon gick och småsurade och jag fick säga till henne några gånger. Jag vet inte riktigt vad det var med henne idag. Så brukar hon inte bete sig.
Vi får se hur hon är imorgon. Om hon fortfarande är så så får vi väl försöka lista ut vad det kan bero på.
Kram J

2012-10-14 | 22:03:25 | J och R | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback