Älskade Soreca...

God kväll världen!
haha, eller ja. Soreca världen i alla fall. Idag så har jag haft de stressigt! Först, så gick jag upp kl halv 6. För att hinna äta mm innan jag cyklade vid halv åtta. Till skolan. Sedan var de en rätt okej dag till 14.15. Efter de så var de bara att kasta sig på cykeln till Soreca. Jo, nu står de nämligen fyra hästar i stallet, okej. De gjorde de förut också... men ändå. Jo, tyvärr så vet ni vad som hänt med Dissan. Så han står inne på kliniken. MEN. Gissa vem jag har fått hem, just de. Rocky! Min lilla shettis hingst är hemma. Fast han stannar inte länge. Redan den 9/7 åker han. Jo, han är såld. Men jag är 110% säker på att han får de bra. För han ska till Holmens! Den lilla hingsten är stört skön asså. Jo. Men i alla fall. Idag då. När jag kom till stallet var hästarna ute. Så jag mockade och la in kvälls maten. Sedan tog jag in Classic och rycktade. För idag blev de balans hoppning. De blev inte högre än ca 70-80 cm idag. Men de blev väldigt mycket stutts och kombinationer. Classic är i toppform nu asså! Men jag jobbade mycket med stllningen på henne med. Så både hon och jag var helt genomblöta när vi var klara. Så de var bara att spola av henne och så ut i hagen igen. Sedan tog jag in Pix. Och förresten, jag ska tävla hos Holmen om ett tag, på Pix! Men träningen behöver alla vila från ibland, så idag red jag ut, barbacka på henne. Hon är så go den ponnyn asså. Hon är verkligen jätte duktig. Men, de blev inte mycket träning för henne, mest lek. Sedan tog jag in henne, ut i hagen. Sweetie tömm körde jag idag. Vilket också gick hur bra som helst. Och Rocky ja..... Honom longerade jag. Och herre gud vilka bocksprång. Men de funkade ändå. När jag sedan borstat alla hästar, samt putsat sadlar och träns. Och tagit in dem från hagen. Så när jag äntligen var klar med de så var klockan kanske..... halv åtta? Så, då var de bara att åka in till kliniken, jag var tvungen att hälsa på min lilla diamant. Han ser för eländig ut där han står i boxen. Bandage och något gips liknande på ena bakbenet. Lindad på de andra, och så nålar i halsen för att få medicin. Usch! Jag vet att han mår bättre av de, men ändå....
När jag var klar hos honom så kunde jag äntligen åka hem och vila. Jag var döds trött.
Nu sitter jag med datorn i knät, i soffan och tittar på TV. Och imon, då.....Äsch! De får ni höra imon.
------------------------------------------------------------------------------
Inlägg blir tråkiga utan bild, så jag slänger in en när jag hoppar min Dissan....över en björk :)
Love yá!
/R

2011-08-31 | 21:10:53 | | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Hjerpe Stall

Hej!

Nu söker min hoppkanon Minta ett nytt hem dock helts fodervärd. Hon är en d-ponny som hoppar allting,mer info på bloggen, är nån av er på Soreca intresserad av henne ? mejla [email protected]

skulle vara jätte kul ! :D



kram hjerpe stall

2011-09-01 // 14:36:02
» Dimsdale

Hoppas att Dissan blir bättre! ♥

2011-09-01 // 15:18:37
» Holmens Stuteri

Hälsa Dissan att krya på sig nu! Finns alltid! :)

Jag hoppas verkligen att han blir frisk ;)<3333

2011-09-01 // 16:51:40
» ponnypenny

Hej! Jag har bara ett litet tips eller vad man ska såga... Kan ni inte skriva i paragrafer, det skulle bli mycket lättare att läsa, för att nu snälter allt lixom ihop.

Ha det bra! :D

2011-09-02 // 18:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback