Dagen

Idag red jag och Alice ut på Micka och hennes häst Samira. Samira är väldigt lugn så vi tänkte att det skulle ha en lugnande inverkan på Micka. Vi hade även en longerlina från Micka som Alice höll i. Vi var ute i ca 1-1 och en halv timme och vi skrittade och travade. Vi red till en sjö som är väldigt vacker och sedan red vi en annan väg tillbaka. Vi till och med galopperade. Fast det var inte meningen. Haha, Samira blev lite pigg när vi travade så hon fattade galopp, och då gjorde Micka det med. Fast så fort jag bromsade henne och satte mig tyngre i sadeln så saktade hon av igen, och det gjorde Samira med. Micka har verkligen kommit långt på en såhär kort tid. Hon är väldigt världsvan. När jag kom tillbaka red jag Happyland. Vi skrittade, travade och Alice longerade mig i galopp. Happyland bockade lite men sedan lugnade han sig. Sedan fick han, precis som Micka, hoppa över en sockerbit med sadel på. Han hoppade jättefint och brydde sig inte ett dugg om sadeln! :D
Sedan fick han prova på skrittmaskinen tillsammans med Fly. Han var lite nervös först men sedan lugnade han sig och gick runt utan problem. Jag går ju med så många hästar som möjligt där men Micka har inte fått prova än för det känns inte som om det skulle vara bra för henne. Allt är ju så nytt, Happyland är mer tuffare.
Happyland fick gå ut i hagen sedan och Fly fick vila. Hon och Micka har verkligen blivit bra kompisar nu!! :D Happyland står ensam i en hage för jag har ju ingen som skulle passa bra tillsammans med honom. Jag har ju typ bara ston. Här kommer en lista om vilka som står här i stallet hos mig! :D
1. Skäckla- Jag (Står på bete dygnet runt nu)
2. Fly like a bird "Fly"- Jag (Installad på nätterna, ute tillsammans med Micka på dagarna)
3. Saga- Jag (Medryttare- Sofie) (Installad på nätterna, ute tillsammans med Mimmie på dagarna)
4. Dimance "Mimmie"- Jag och delägare (Delägaren rider mest.) (Installad på nätterna, ute tillsammans med Saga på dagarna)
5. Happyland - Jag (Installad på nätterna, ute i grushage själv på dagarna)
5- Mickelina "Micka"- Ponnypenny (Jag hyr) (Installad på nätterna, ute tillsammans med Fly på dagarna)
6. (Förhoppningsvis en unnghäst här snart! (: )
7. Samira- Alice (Går i grushage på dagarna, installad på nätterna.)

2011-08-25 | 21:07:00 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback