Depp...

Jag hade ingen bra dag idag :( Jag red bara vanligt på Micka, jag hade tänkt gå vidare men det får bli imorgon eller nåt. Alice red Happyland idag men det blev ingen galopp på honom. Bara skritt och trav, och där bockar han ju typ inte. Det är kanske då och då men annars är det inget. Han var ovanligt snäll idag och bråkade nästan inget alls! Varken när vi ledde honom, gjorde i ordning honom, satt upp eller red. Han har ju verkligen ett helt otroligt steg! Kommer att gå långt och han har ju verkligen en fin hoppstil och hopptalang! Han älskar verkligen att hoppa också.
Jag och Alice red ut tillsammans. Hon hade ridit Samira på förmiddagen så hon red sin adndra lilla ponny Tofeé. HAn är rätt busig och älskar att springa fort! Han har varit väldigt bomskygg och det gick knappt att få honom över några bommar i början men nu hoppar dem en massa. Han hoppar alltid högt över hindren men annars ser man inget spår ifrån hans bomskräck. Eftersom att Alice är över arton så får hon inte tävla honom mer och han är inte i toppform men han rids ibland :) HAn står borta på A:s( Långedalsridklubb ) stall eftersom att han var hennes häst förut. Vi red i ca 2 timmar och red i skogen på småstigar så det blev backträning men inte så mycket trav och galopp eftersom att det var lerigt och svårframkomligt på sina ställen. Jag har inte ridit så långt på ett tag så det har nästan börjat växa igen nu. :/ <3
Sedan badades alla hästar och fick på sig täcken och fick stå inne resten av dagen (dem kom in vi 2 tiden) Det blev lite tidigt för dem att komma in men det har regnat så mycket nu så hagarna är lite leriga. Så jag försöker ta vara på dem! Dem fick i alla fall betfor och Mash (linfröblandning som är bra för aptiten, magen och för pälsen)och lite hö! :D

2011-08-29 | 22:32:50 | | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Dimsdale

Kul att det går så bra med Happy! :)

2011-08-30 // 07:36:39
» I

:)

2011-08-30 // 16:35:07
» J

Dimsdale: JAA! :D Han är riktigt duktig! Fast jag slår vad om att han kommer börja bråka igen så fort vi börjar med ngt nytt :) <3

I: :D

Kram J

2011-08-30 // 21:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback