Dimsdale gästbloggar!

Tjena!
Jag kallas för Dimsdale, jag orkar inte säga mitt namn även om många vet det ;)
Jag tänkte skriva om hur mitt lufthästliv har varit! (Så intressant ha ha :D)
Allt började när jag var liten och läste en bok. Den hette Flisans osynliga häst eller något liknande. Jag blev störtförälskad i boken och tänkte "Kanske jag ska ha en lufthäst?"
Jag låg i soffan och tänkte, och helt plötsligt stod han där. Apelkastad skimmel, med vacker man och svans och vänliga ögon. "Dimsdale" tänkte jag helt plötsligt. Jag förstår inte hur, men det bara var så. Och i den stunden
förstod jag att vi skulle nå toppen tillsammans!
I skolan blev det lustigt nog populärt med lufthästar. Men efter ett tag så tyckte alla bara att det var töntigt. Jag kände mig utanför, men jag hade Dimsdale vid min sida.
Efter några månader med varandra började vi att tävla. Den första tävlingen hoppade han som en gud, och gissa vad? Vi vann!Vi har hafft både framgångar och motgångar, jag och Dimsdale. Men till slut nådde vi SM. Allt var så stort, större än vad vi hade trott! Men när vi satte igång tänkte vi inte på det, utan vi var som ett. När allt var slut vaknade jag till liv. En vinst!! Jag höll på att svimma, så glad var jag!
När vi skulle tävla i SM igen hände det något. Vi kom fel mot ett hinder och kraschade rakt in i det. Jag klarade mig, men Dimmi fick en svår skada. Han skulle inte kunna tävla igen på så höga nivåer.
Men nu har det gått lång tid sedan dess och Dimmis skada är nästan helt läkt !Och jag? Jo, jag har satsat på Dimsdale Stuteri. Jag föder nu mera upp Belgiskt Varmblod och Engelskt Fullblod. Men jag tävlar ofta! Och det ska jag fortsätta att göra! :) Det ska jag göra med DD Like a Doll,Candyman och sedan med Sagas föl när det kommer! Här är han i nu läget!
och här med sin mamma, han har blivit mycket ljusare!
// Dimsadel
OBS! - Vill ni kommentera, skicka till Dimsdales gästbok.

2011-08-23 | 13:42:33 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback