Förlåt...

Förlåt för att jag har uppdaterat så lite men inget känns riktigt bra nu:( behöver något riktigt upppiggande! Jag bara är så himla, trött typ... Fast ändå inte. Men lixsom om man ska börja gråta... :(
Jaja, här kommer dem dagarna som jag har missat:
Den 30/8:
Idag ställde jag och Alice upp några "hinder"(hinder och hinder...) i manegen. Sedan gjorde jag i ordning Micka Vi red fram länge och red runt hindren mycket. Kändes som om hon var lättare att styra sedan och böjde sig för mycket varje gång. Bara lagom. :) Sedan galopperade jag lite i båda varven och svängde lite där med. Fast det var svårare för hon saktade bara av hela tiden. Sedan ledde Alice mig över det första "hindret"- en bom xD Micka har ju gått över bommar fört så det var inga problem. Vi tog dessutom allt i skritt. Sedan gick vi över det andra hindret. Det var lite högre men Micka verkade bara tycka att vi var dumma som ledde henne över så låga hinder i så låg fart. Hon verkade ha ytterst tråkigt! xD
Sedan började vi trava och hoppade det tredje hindret. Jag lutade mig framåt över hindret och försökte vara så följsam som möljligt, och det gick jättebra! Fram tills hon landade och kände mig röra mig uppe på ryggen. Då blev det tvärstopp. Jag tappade balansen men lyckade sitta kvar. Men Micka blev lite skakis. Så vid nästa hinder stannade hon innan och tog ett jätteskutt över och galopperade iväg efter. Men denna gången var jag beredd och var så följsam jag kunde. Sedan hoppade vi den lilla banan igen innan vi slutade. På det sista hindret stannade hon inte innan men hon tog några galoppsprång efter. Vilket är ett stort framsteg! :D
Sedan red jag dressyr på Fly. Hon var ganska jobbig och bara kastade med huvudet hela tiden. Det gick lite bättre mot slutet men jag fick nöja mig med det. Sedan red jag Happyland. Vi gjorde det vanliga och det blev inte ett enda bocksprång på hela passet!! :D Så som en belöning så red jag ut, (Alice var med och ledde honom med longerlina.) och han skyggade för allt, flög i luften för minsta ljud och kunde helt plötsligt bara galoppera iväg. Vi travade lite på hemvägen också och då var han faktiskt ganska lugn! Han skyggade lite då och då men det verkar nästan som om han  har tröttnat på att bocka xD haha
Sedan fick dem stå i stallet och mumsa på hö, mash och betfor :)
Dagens "hopp pass" med Micka:
----------------------------
Den 31/8:
Idag red jag ut på Micka. Alice följde med på Toffeé. Det gick super. Vi galopperade toch "hoppade" tillochmed över en liten rishög på marken. Kanske 20cm. Micka hoppade bara helt normalt typ. Lite ökning efter men det gjorde inget! :D Jättebra!! Micka skulle kanske kunna bli terränghäst istället, haha <3 :)
Sedan hoppade jag Fly :) Vi tränade på att travhoppa hindren och att korta och länga i mombinationer och så. Det gick bra och sedan hoppade jag lite högre innan jag gjorde en bana av det. Jag orkar inte lägga upp en "ban bild" men det kanske kommer imorgon :) <3 Sedan red jag Happyland :) samma sak som alltid och även han börjar slappna av i nacken och halsen nu och sänker den. Söker neråt och framåt. Fast inte alls lika mycket som lilla Mickelina.  :) Micka får nog fundera på att komma hem snart eftersom att jag har folk på kö <3

2011-08-31 | 22:32:00 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback