Hehe...

Hejsan, fölåt att jag inte har lagt in på länge men det har lixom inte varit läge eller vad man ska säga... <3
Jaja, Happyand kom ju... och det blev kalabalik.
-------------------------------------------------------------------------
Den 22/8
Vi var 5 st som hjälpte till och Alice var beredd med ett stigbett när vi kom ut. Så Happyland backade så lugnt ut, men så fort han kommit ut på rampen så tittade han sig omkring, stegrade så att jag tappade grimskaftet och kastade sig in igen... Sedan gjorde vi samma sak igen. Denna gången gick det bättre men när Alice skulle ta på stigbettet så slet han sig. Han blev stoppad längre bort men då galopperade han in i transporten igen. Nästa gång fick vi på stigbettet så fort han kom ut och vi ledde in honom i stallet till boxen. Han var VERKLIGEN svår att leda. Han hoppade runt oss och fösökte sticka hela tiden. Det var tur att vi hade stigbettet eftersom att han var så galen... När han varit inne i boxen i typ en minut så bestämde vi oss för att han skulle få gå in i manegen lite eftersom att vi inte ville att han skulle skada sig när han sprang runt och sparkade så mycket i boxen. Dessutom var det inte bra om boxen gick sönder... Vi ledde i alla fall ut honom i manegen och han fick springa av sig lite. Han bockade, rusade, rullade sig och stegrade. Tillslut kom han faktiskt självmant fram till oss.(Mig och Alice) Han var hyfsat lätt att leda tillbaka. Han typ, "dansade" fram. Småtravade men det steget!!! :o
Helt underbart. Han dansade faktiskt! Fatta att sitta på det!!! :D
Sedan gjorde han sig hemmastadd i boxen. Sprang runt lite sedan började han äta och vi vågade lämna honom för natten. Sedan åkte transporten hem till Dimsdale igen efter att jag betalade för Happyland och så gick vi och lade oss! :D(Fly och Micka har jag ju redan skrivit om <3)
-------------------------------------------------------------------------
Den 23/8
Idag var ju hela Soreca samlat. Jag red Fly hela dagen och hon var heeeelt konstig... Först red vi ju terräng i skogen och sedan hoppade vi. Och när vi red till terrängbanan så tyckte hon att en stock som man skulle hoppa över var jätteläskig och sedan en bro... Och broar  har hon ju gått över jättelänge nu! Men hon stod och trampade jättelänge innan hon tog ett jättesprång över hela bron!! xD Sedan, som ni kan se på filmen, så skyggade hon ju när vi skulle hoppa ett helt vanligt terränghinder som inte var läskigt alls. Den första terrängfilmen i filmen som vi lade upp i går så är det Fly som hoppar nr 2 och där ser man hur hon skyggar...
Sedan gick vi i alla fall till hoppbanan men Fly hittade en stig som hon ville utforska så hon bara drog iväg och R och S stod kvar och undrade vart vi tog vägen xD Sedan kom vi ut i alla fall och så plockade vi fram hopbanan. Sedan red vi lite och Fly var jättekonstig. Hon var rädd för alla skuggor och hoppade över dem. + att halva ridbanan var skuggig så hon ville såklart i gå där. Och när hon väl gick där så var hon jättestressad. Sedan skulle vi gå över några bommar och dem är såklart också jätteläskiga... Sedan sa jag till henne på skarpen för att hon skulle lyssna på mig och då var hon faktiskt hyfsat lugn över bommarna. Sedan bara allt vände!!  O.o
Hon bara struntade i alla skuggor och var jätteglad och pigg. Lite smårädd ibland när hon fick chans att tänka på det. Så vi höjde hindren och hoppade!! :D Först kom vi emot i trav, en travbom, sedan ett "halvhögt" hinder och sedan ett lite högre hinder. Det gick super och så höjde vi travbommen till ett "halvhögt" hinder och så hoppade vi alla hindren. Hoppa ett hinder, ett galoppsprång, hoppa ett till(dem 2 halvhöga hindren) sedan 2 galoppsprång och så på det högre hindret :)Så det blev en liten fin 3 kombination. Sedan  hoppade vi en liten bana och lade till en mur på diagonalen också :D <3
Då var Fly jätteduktig, fast pigg!! :D Happyland fick sig en liten promenad och han var mycket lättare att leda idag!! Och Micka fick vila. :)
--------------------------------------------------------------------
Den 24/8
Idag red jag ut tillsammans med en kompis på Fly. Hon var pigg och glad :D Sedan red jag Micka, först det vanliga: Skritt, trav, svänga, bromsa, skänkla, rida lätt, sitta ner, stå upp o.s.v. Sedan galopp när Alice longerade, superbra!!! :D Sedan longerade vi henne över ett hinder med sadel(utan mig på) och sedan fick jag rida henne över en bom. Det var inga som helst problem så vi lade upp 4 bommar på raken och det gick jättebra det med! Hon skrittade så lugnt över dem. Sedan råkade hon snubbla till och så bara hon flög  över alla bommar!! xD Så hon har hoppat med en ryttare på! :) Vi fortsatte skritta över bommarna tills hon slutade hoppa över dem och då gick vi ut :) Alice fick leda mig och Micka när vi red ut :) Vi travade lite också :D Sedan red vi förbi terrängbanan och vi lät Micka nosa på en ganska så låg stock. Hon nosade en liten stund. Och sedan, när vi skulle sväng bort från hindret så tog hon ett litet skutt och landade  smidigt på andra sidan :) Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra men vi berömde henne i alla fall och så red vi hem <3 :)
Happyland fick en tur i manegen. Vi sadlade och tränsade honom och han verkade van vid det. Lite småbråkig bara. Sedan gick vi ut i manegen och började med att longera honom. Hahn var pigg och försökte sticka hela tiden. Men tillslut lyssnade han på oss!! :D Sedan sattt jag upp. Och innan någon hann göra något så stack han och bockade väldigt med mig!! Tur att jag var van vid Skäckla för annars hade jag inte suttit kvar!
Sedan lugnade han ned sig och Alice kunde leda mig och honom i skritt och trav. Jag fick öven försöka bromsa själv och det gick ganska bra eftersom att han är van vi att man tar i tyglarna när man ska sakta ned :)
Sedan löshoppade vi honom lite för att se hur han hoppar och han har verkligen världens bästa hoppstil!! :D Han hoppade jätehögt och var sedan hur glad som helst. Har aldrig sett honom så lugn och tillfredställd som då!! <3 Sedan fick han mat i boxen :D
--------------------------------------------------------
Den 25/8
Idag har jag inte ridit nån än. Jag är sjuk så jag vet inte riktigt hur jag ska göra... :(

2011-08-25 | 09:24:03 | | 5 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» ponnypenny

High five J. Jag är också sjuk:P

2011-08-25 // 16:18:30
» mia

Hej J jag undrar om du skulle vilja rida in min 2 åring för jag har inte tid :)

2011-08-25 // 17:12:50
» J

Mia: Just nu är det fullt! En till unghäst är på väg och sedan är det 1 på kö efter det. Men jag kan göra en liten "kö" så får du hjälp med din unghäst på fort som möjligt! :D



Ponnypenny: Haha, krya på dig!! :D



Kram J

2011-08-26 // 14:41:04
» Dimsdale

Ha ha xD Visst är han bångstyrig??! Men lycka till med honom :D

2011-08-27 // 19:11:49
» J

Dimsdale: Haha, aa fast han är faktiskt helt ok! Först ska han alltid bråka men han ger upp rätt fort om han märker att man har övertaget eller om man inte bryr sig om att han gör så, då tröttnar han<3 haha

Kram J

2011-08-27 // 22:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback