Sorry.. :)

Hejsan förlåt för att jag inte har bloggat men jag har varit upptagen xD
Men i alla fall:
Den 19/8:
Idag fick både Micka och Fly vila. Jag packade transporten och gjorde klar Fly för en liten åktur imorgon. Vi ska nämligen åka och terrängträna!! :D Jag löshoppade Saga för hennes medryttare hade henne inte idag. Hon ska ha henne nästan varje dag förutom när jag vill ha henne och då säger jag till och så. Dem passa verkligen bra ihop. Jag hade  typ 5 träningar idag... Jobbigt! Först hade jag 2 terrängträningar. Det var grupper med 4 stycken i varje grupp så det bkir 8 personer sammanlagt. Sedan hade jag 2 dressyrträningar, privatlektioner så det var endast 1 person. Sedan hade jag en hoppträning för en tjej på en unghäst som hon har hoppat i ett tag nu. Dem är duktiga! :D
-----------------------------------------------------------------------------------
Den 20/8:
Idag åkte jag och Fly till en jättefin och stor terrängbana och tränade lite. Dem hade rätt läskiga och stora hinder och Fly bara flög! :D Det var jätteroligt! Vi red till exempel över en bro och hoppade vattenhinder (man landade i vattnet, skulle upp ur vattnet och hoppade ett hinder på vägen upp också.) Sedan hoppade vi ett antak murar i ner och uppförsbacke och vi hoppade dem även på snedden o.s.v. Jättekul!! :D Sedan åkte vi hem och då hade jag 2 dressyrträningar. Det var segt... Sedan fick Alice vara med och rida Micka. Vi tränade på det vanliga: Svänga, bromsa skänkla, halt, skritt, trav. Sitta ned, rida lätt och stå upp i traven. Vi gjorde lite mer avancerade svängar och Micka var ovanligt "snabbsvängd." xD
Sedan longerade jag Micka i galopp med Alice på. Micka blev först ganska så glad och det gick rätt fort och sedan lade hon till ett bocksprång. Men sedan spände hon sig väldigt ett tag och lugnade sedan ned sig och galopperade i rätt takt! Sedan gjorde vi det åt andra hållet. Det var absolut inga problem!! :D Hon gjorde precis som man  skulle! Alice fick mest stå upp i sadeln men hon fick även sätta sig ned lite och Micka verkade trivas bättre då eftersom att hon inte fick fullt så mycket framåtvikt. Så vi varierade lite eftersom att vi kommer stå upp över hinder och så sedan också. :D
-------------------------------------------------------------------------------------
Den 21/8:
Idag red jag dressyr på Fly. Det gick bra men hon var lite ostadig i början. Sedan lugnade hon ned sig och var jättefin!! Sedan red jag på Mickaa för första gången. Vi gjorde precis samma som igår fast jag satt på ryggen och Alice var med och longerade sedan i galoppen. Det gick jättebra och jag satt verkligen bra på henne! Hon är mjuk och fin att sitta på! :D Sedan red jag ut på Micka. Alice ledde oss! :D Hon bara lunkade på och tittade på allt hon var väldit intresserad. Vi bestämde oss för att börja trava och så ute snart också. Hon har ju bara varit i manege. Vi kunde ju börja i paddocken och sedan även ute i naturen. Fast det får bli någon annan gång! :D
Sedan hade jag 1 hopplektion för 2 st samtidigt.
--------------------------------------------------------------------------------
Har bestämt mig för att dra ned på träningarna nu  eftersom att Happyland kommer snart! En annan unghäst är också på gång!

2011-08-21 | 22:40:24 | | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Maddjo

När kommer Happy Land?

2011-08-22 // 06:36:16
» Dimsdale

Måste också ta och träna lite terräng! :)

Happy Land kommer troligtvis imorgon kväll!

2011-08-22 // 07:25:09
» Emery Strudel

Apology accepted!

2011-08-22 // 07:48:29
» J

Emery: ?

Dimsdale: Jaa gör det!! Det är jätteroligt!! Var med i någon av mina terränglektioner om du vill. Vi är ca 3-4 i varje grupp :D

Maddjo: Som Dimsdale sa, troligtvis imorgon kväll <3 :D

2011-08-22 // 20:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback