Dagen!

Hejsan! Idag red jag Skäckla först. Hon hade överskottsenergi och var tjiurig eftersom att hon inte blev riden igår. Jag hoppade henne och hon flög högt över allt jag styrde henne på. Sedan tränade jag lite på vattenhinder eftersom att hon är så liten så är det inte så lätt för henne att sträcka ut över ett så långt hinder. Men det gick, fast med nästan ingen marginal. Sedan tränade vi på kombinationer och jag hoppade en 3 kombination med 1 galoppsprång mellan de 2 första hindren och 2 galoppsprång mellan det mittersta och sista hindret. Hon var duktig och det gick bra! Så jag avslutade med att rida ut en sväng. Jag tränade klättring för att stärka henne i baken och sedan skrittade jag hemåt på asfalten. Då träffade jag en mamma med 2 pojkar(luftmänniskor xD) och dem beundrade Skäckla. Jag sa till dem att jag hade en shettis till hemma som de kunde få rida. Så dem tackade ja och gick hem för att byta om till mer stallkläder. Medan jag väntade på dem så mockade jag en av hagarna som bara användes på natten.
När jag var klar så kom dem. Den större av pojkarna fick rida först. Jag hämtade sadel och träns och en longerlina. Han hade tydligen ridit förut så han kom upp själv och kunde rida runt utan att jag ledde Saga. Mot slutet fick han hoppa Saga. Jag leddde Saga och han satt på. Det gick super och han hoppade en hel bana. När dem var klara bad jag dem komma tillbaka imorgon så kunde den yngre av pojkarna rida. Sedan gick dem hem igen.
Skäckla hade:

Allround sadel

Svart träns med pullargrimma


Svart pannband med texten "Skäckla" strassbokstäver

Vitt allround schabrak


Vita teddyfodrade benskydd bara fram

Jag hade:

Vitt linne


Blåa ridbyxor


CRW ridstrumpor stövel


Vita läderhandskar


Hjälm: CRW
Stövlar: Wilton horsehead
Väst: RaceSafe


Saga hade sedan:

Ponnyträns svart


Longerlina röd/blå


Ponnysadel (med liten sits) allround


Rosa allroundschabrak

På eftermiddagen red jag dressyr på Fly på ängen. Hon var stel och kastade med huvudet hella tiden! Fortsatta bara och efter ett tag gav hon med sig och blev superfin! När jag fattade galopp ryckte hon upp huvudet och började bocka men hon lugnade ner sig snabbt! Jag tränade på galoppfattningarna också och hon slutade bocka men ryckte fortfarande upp huvudet hela tiden! Jag avslutade träningen med att rida L:b pogrammet! Hon var superduktig men hon har lite för dålig kondition så hon var helt slut och orkade inte riktigt bära sig när jag red pogrammet men det gick bra ändå. I galoppen kastade hon upp huvudet men samlade ihop sig snabbare än förut! Jättenöjd!

Fly hade:

Svart dressyrsadel


Svart träns med Strasspannband och rosa padding


Tredelat äggbett apple mouth(jag har bestämt mig för att rida på det hela tiden istället för hackamore.)


Marinblått dressyrschabrak


Marinblåa lindor elastic/fleece

Jag hade:
Blå t-shirt


Blå rutiga ridbyxor


Ridstrumpor CRW


Samma hjälm, väst och stövlar som förut
Inga handskar denna gången<3



2011-08-10 | 20:50:00 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback