Dagens ridpass

Hej! Idag red jag ut på Indie direkt när jag kom hem. Hon är ju fortfarande lite smånervös och sånt. Så jag tänkte att jag skulle rida ut i kylan och träna lite miljöträning. Vi red först ganska så länge på vägen. Hon trampade glatt på men var lite spänd. Jag red först bort till en liten soptipp, där det var lite plast som blåste, en del lite småkonstiga bilar och sånt. Hon tittade på sakerna ett tag och tyckte jag var helknasig som bad henne gå fram, men hon lyssnade, om än lite spänt och nosade på sakerna.
Vi fortsatte bort till en ridskola, där det var lite stoj och stim, och de tränade dessutom för ett luciatåg, så det var folk på läktaren som klappade och sånt. Det var bara intressant tyckte hon så det var skönt, dock blev hon inte alls glad när hon såg barn springa över gårdsplanen. Hon reste sig, dock inte så högt, men högt nog... Hon reste sig ju fortfarande.
Vi red runt där en stund till tills hon lugnat sig lite och lät barnen hälsa på henne till och med. Då fortsatte vi hem genom skogen, där vi travade och galopperade och avslutade med att hoppa en liten stock. Det tyckte hon var superkul! När vi kom hem igen satte jag Fly och Skäckla i skritten. Skäckla verkade rätt trött från igår, hon har ju inte jobbat ordentligt på ett tag, men hon är den sorts häst som aldrig verkar kunna komma ur form xD
I alla fall, Saga reds av Felicia(den "första" medryttaren. De hoppade och det gick bra!
Min och Indies outfit:
Färg: Orange/svart (haha, tycker faktiskt att såna lite mer lysande färger, eller ovanliga färger, kan vara snyggt, men beror på vilken färg på häst.)
Jag:
Indie:
(de svarta denna gången)
Det oranga
KRAM J

2011-12-08 | 16:46:16 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback