:(

Såg ett väldigt ledsamt inlägg på Stall skogsstjärnan. Jag vet inte hur det är med er men jag har alltid svarat och oftast är det för sent: hästarna är sålda, eller så har inte EF velat ha dem.... :(
Man känner sig ju rätt utpekad...
Och jag vet att  R inte heller vill det, men skriver vi i inlägget att man ska maila om VAD MAN KAN ERBJUDA TILL HÄSTEN så ska man göra det också. Och när man får ett sånt mail där det står, jag vill köpa den och den hästen så blir man lite irriterad och skriver sedan att man ska skriva vad man kan erbjuda för hästen så får man oftast inte svar tillbaka förrän någon annan har skrivit vad de kan erbjuda, och sånt. Och vi VILL inte sälja till folk som bara har en massa hästar. Det är inte seriöst... Och jag ska inte nämna några namn... Men när man skriver det så får man faktiskt tänka efter lite.
Jag och R har ungefär 2-3 hästar var. MÅNGA stall har över 20...
Jag har ju Saga, som är till salu, Skäckla, som jag inte rider, Fly och Indie.
R rider i princip bara Pix och ibland Classic, Dissan har ju medryttare...
Men, förlåt, men med 20 hästar tycker jag inte är så väldigt seriöst. Det är en sak med 10, men 20, hur hinner man med?
Jag säger inte att du har det, EF, men om vi skriver att vi vill att du är seriös och sånt så får man övertyga oss om att man är det!
Ta inte illa upp av ett sånt mail, utan tänk på innerbörden, på vad vi menar...
---
Såhär skrev EF:
Jo, det känns som man är dissad! Jag får inga kommentarer men det får ju ni!!! Jag har väntat i 3 månader på en blogg och Jf hjälpte mig! Sen det där med mejl, jag får aldrig svar!
Jag läste på Soreca i går i katergorin med hästar/ ponnyer till salu, då stod det så här.
Jag vill inte ha ett mejl där de står:
"Hej, jag vill köpa Wille."
Nej nej nej! Jag vill veta vem du är (i lufthäst världen), du ska helst ha en blogg/hemsida. VARA SERIÖS! Du ska inte bara köpa en massa hästar bara för att (Som jag vet att vissa gör, nämner dock inga namn..)
Hittar jag ingen så får han vara kvar, men jag vill att någon ska kunna tävla honom, han har redan kvalat in till ponny SM. Men kan gå längre med rätt ryttare.
Namn: Kungens sir william (Wille) SÅLD!!!
Kön: Valack
Färg: Palomino/isabell
Född: 4 Mars 2004
Ras: Holländsk ridponny
Mankhöjd: 1.34
U: Kungens Willowie
E: Kungens sir arthur
Världens bästa dressyr stjärna. Mjuk som ett moln att rida.
Och han gör verkligen allt för dig.  Lite rädd i hoppningen, men springer inte iväg. Har du
väl fått honom över hindren så hoppar han galant. Men dressyr är hans grej.
Han går L:a just nu. Och kan verkligen gå längre.
En pärla i stallet som bara står och njuter medan du klappar honom.
Lite rädd för vatten slangar plus sprej flaskor. Men annars en jätte snäll ponny!
---
Ja, jag har mejlat om VARJE häst till salu, men jag har inte fått köpt en enda! JAG HAR INTE ENS FÅTT SVAR!!!!!
Så nu vill JAG har svar!!! annars

///EF
Jag har svarat på varenda, och vad tror ni anledningen till att vi skriver så? Jo, för att vi kan inte veta om ni är seriösa eller inte om ni inte har hemsida, och vi det är MÅNGA hästar när man har över 20...
/J

2011-12-11 | 15:40:33 | SVAR PÅ TAL | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» ponnypenny

Hmm... Jag fattar inte helt, men jag tror att jag fattar budskapet med inlägget ;D

Kram!

//E

2011-12-11 // 18:52:43
» ponnypenny

Och förresten! Det är väl typ snart Sorecas årsdag!! Kommer ni fira de??

2011-12-11 // 19:01:53
» A

Så ni tycker alltså att det inte är seriöst om man har många hästar...ni kan ju inte direkt veta om vi som har många hästar kanske tycker det är seriöst och ni vet ju faktist inte heller om vi har stuteri eller inte.... Jag tyckte det var ett litet konstigt inlägg med att man inte e seriös om man har 20 hästar ...// A

2011-12-11 // 21:36:51
» Dimsdale

Jag håller faktiskt med J.

Har själv 11 lufthästar som måste motioneras varje dag ungefär och knappt att tiden räcker till!

Och vissa köper ju lufthästar bara för att "ha", som att de samlar vilket jag inte tycker är så himla seriöst. Men visst, det finns klart de som har runt 20 hästar som är seriösa och klarar av det.

2011-12-12 // 15:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback