Hoppning!

Hello igen!
Nu har jag precis kommit in från stallet, jag har nämligen hoppat Pix idag (Yey!)
I alla fall, som ni vet så är hon halt, måste ha de där bootsen osv. Men jag har blivit lite uppdaterad om em, läs gärna mitt UPPDATERADE inlägg, ("Ändrade planer + korkad ponny") Där kan ni läsa mer.
I alla fall, så fick jag en "rosa blixt" om man nu ska säga så, så jag körde en roda outfit till mig och Pix,
Här får ni se delar av den:
Pix:
( + Svart hoppsadel och svart Aachen träns )
Svart/Rosa magplatta
Rosa schabrak och rosa martingal (ja, jag vet, rosa martingal + svart träns, men jag tyckte de blev bra)
Och Rosa boots
JAG hade då:
Svarta ridbyxor och rosa kingsland tröja
( + Svarta ridstövlar, svart ridhjälm och en svart ridväst )
------------------------------------------------------------------------
Nu tänkte jag att ni skulle få se lite av övningen jag gjorde, kör på Js ex. och tar en övning från Hippson.se <-- grym hemsida!
Jag började med att värma upp, och gjorde sedan den här övningen:
Började med att jobba på hörnpasseringarna. Hindret på volten är en bom som är upphöjd på två liggande sockerbitar. De två hindren som jag hoppar på långsidan ligger på ca 50-60 cm. Streckad linje=trav och heldragen=galopp. Eftersom att Pix brukar vara så snäll så började jag med det här. Men HERREGUD vad pigg hon var! Hon kunde knappt galoppera in på ett hinder utan att rusa först. Men efter ett tag lugnade hon ner sig, hyfsat i alla fall. Gjorde detta i båda varven och avslutade med at hoppa alla hinder längs långsidan, typ såhär:
Nu låg hindren lite annorlunda i höjd. Bommen på volten är fortfarande bara upphöjd, de första hindret på långsidan ligger på ca 50. De andra ligger på ca 70. Sedan är de en oxer på ca 80-90. Och så de två sista är 70 och 50 cm.
Jag tycker att de gick hyfsat, hon var som sagt lite pigg. Men de gör inte så jätte mycket.
/R

2011-12-08 | 11:20:22 | Outfits | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Neiwada

Söt outfit :)

2011-12-08 // 18:17:30
» anna

var har du köpt kingsland tröjan , super fin :D ???

2012-08-18 // 18:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback