Jag och mina (B) ponnyer...

Hej!
Som ni vet så har Dissan varit skadad ett tag, men har nu i stort sätt blivit bättre. Men idag åkte jag iväg för att göra en normal hälso kontroll på honom, men de ville även kolla på hans skada så att den läkt ordentligt.
Så jag åkte upp till ett stuteri, där de har en expert på sånna saker.
Så de var bara att lasta på Dissan i transporten och åka iväg! När jag kom dit lastade jag av Dissan och experten började undersöka honom, undertiden pratade jag lite med gårds ägaren. Han pratade om att Dissan var en så söt liten ponny, sedan, som ett skämt sa han "du vill inte ha en till liten ponny eller?" och så skrattar han. Jag undrar ju såklart vad han pratar om, då svarar han "Jo, vi har ett litet sto som vi inte ska ha kvar då vår son vill ha en annan ponny, så vi vill bara bli av med henne" Jag är ju sådan som lätt blir fäst vid hästar, men jag lovar er, att när jag gick in i stallet för att kolla på ponnyn så smälte mitt hjärta! Hon var bara för söt! Så innan jag visste ordet av stod jag där, med inte bara en, utan TVÅ ponnyer i transporten! Hur lyckas jag med allt asså? XD
Jag kunde inte göra annat än att köra hem de båda, ponnyn, som jag tog hem, ska ni få lite info om nu:
Namn: Coco pop
Kön: Sto
Färg: Skimmel
Född: 1999
Ras: Welsh/Arab
Mankhöjd: 1.25
Så, där har ni henne, söt va?!
I alla fall, så vet jag inte vad jag ska göra med henne, jag kan väl inte ha två b-ponnyer? Eller? Men jag har inte hjärta att sälja henne... jaja, vi får se!
Ägaren slängde med lite saker också:
Ja, så med andra ord så står de nu inte bara tre, utan FYRA hästar här hemma i mitt stall på Soreca!
Men men, jag får väl se de som en tidig julklapp ;)
/R

2011-12-23 | 21:27:11 | R's inlägg | 9 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Rosgården

Guud så söt!

2011-12-23 // 22:11:41
» Rosgården

Guud så söt!

2011-12-23 // 22:19:33
» Nelly

Behöver sällskap till min B-ponny, kan jag ha Coco Pop på foder till april eller nåt sånt? Skulle bli väldigt tacksam för svar.

2011-12-24 // 09:51:02
» R

Nelly: Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med henne just nu, men jag är skeptisk på om jag ska sälja/låna ut henne, tror att jag har kvar henne tills vidare. Men vem vet? Kanske i framtiden?

/R

2011-12-24 // 09:54:21
» L på Mummihorse

Jätte söt ponny

Jag har 6 ponnyer men ska nog sälja två snart så ag säger bara lycka till

2011-12-24 // 16:48:16
» L på Mummihorse

Jag menadde tt 4 är väl inte så mycket va??? Du kanske ite hinner. Vi slutar extra tidign mot vad de gjor ala ndra år så det är nog därför

2011-12-24 // 16:49:08
» ELLLIINN

Du kan väl behålla henne?



---



När kommer resultaten?

2011-12-24 // 20:20:00
» R

L: Haha, jag ska behålla henne en så länge, men som jag sa tidigare, vad jag gör i framtiden vet man aldrig! ;) God jul alla!

MVH

/R

2011-12-24 // 22:29:29
» L

Sorry att jag stavade så men det var för stt jag hade lite bråttom...

2012-01-07 // 16:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback