Välkommen hem Classic! <3

God kväll!
Ja, som rubriken säger, nu har Classic kommit hem till Soreca! Gud vad jag är glad.
Jag älskar både Pix och Dissan(<3) men att få hem en ponny som jag t.o.m har kvalat SM med är stort.
Fatta vad glad jag blev när hon klev ur transporten!
Men de svåraste var nog att "ta ifrån" classic från M (morces.blogg.se)
Jag vet hur lätt de är att binda sig till Classic. Och hur svårt de är att släppa henne. SÅ ja, de var nog de som har hållit mig från att ta hem henne tidigare. Men M kommer att ha Classic på Fredagar framöver, och möjligtvis på Torsdagar. Så allt blir säkert bra! :)
Idag tränade jag lite med Clasic, började med bommar på marken (Galopp bommar) för att sedan köra dem i trav, och att testa att öka och minska galoppen.
Sedan testade jag att trava över den första bommen, sedan flytta henne undanvänster skänkel i skänkel vikning till spåret, för att göra en halv halt, ställa om och flytta henne undan höger skänkel in till den sista bommen och trava över den, sedan testade jag att galoppera över bommen, sakta av till trav och trava skänkel vikningarna, och galoppöver sista bommen. Men då blev hon lite pigg. Men de funkade hyfsat.
EFter att jag gjort de och värmt upp ordentligt så byggde jag upp två hinder på ca 60-70 och testade att hoppa dem i galopp och göra en volt mitt i mellan dem. De gick bra, efter ett tag höjde jag till ca 90-100. Vilket gick toppen, lite hettsig efter hindret, men volten fick henne att tänka på annat.
J, de var väl min dag? Jag lånade Js skritt maskin och ställde både Dissan och Pix där, så att jag kunde fokusera på Classic idag.
Natti!
/R

2011-12-12 | 21:28:02 | R's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback