Vad har jag gjort nu då...........

Ja, som rubriken säger, vad har jag gjort nu då? Jo, som ni säkert vet så har jag (R) nu köpt Mary. Eller Bloody Mary. Som hon heter. Ja, och hon är ju ett varmblod/fullblod korsning, vad jag vet. Och då tänkte jag köra in henne. Men! Hon är inte van att vare sig vara eller gå ensam. Så jag klarar inte av att ha henne ensam på en bana. Då är de så att de är bara en av mina hästar som är inkörda, Dissan. Och han är som sagt, en b-ponny, som springer som ett fullblod. Så han är kanske inte den bästa förebilden. Så. Jag har hyrt/lånat/har på foder, eller vad ni nu vill kalla det, en hingst, vid namn Royal Pride. Eller kort och gott Pride. En brun, varmblods travare. F.2005. Så han är inte sååå gammal. Men, han ska bli Marys "mentor". Men, han har gått både trav och galopp, så han har ena väldiga nerver. Så jag hade tänkt rida honom lite och få honom att lugna ner sig först. Så, han är en av Sorecas nya till skott. Ja, förutom Chilli då. Och på tal om de, så hade jag tänkt räkna upp några hästar som är tillsalu.
ROCK `N ROLL
Shetlandsponny (tre cm över gräns måttet)
Svart/vit skäck
2,5 år
hingst
U: Swet dreams
BILBO
Shetlandsponny
brun/vit skäck
valack
13 år
U: okänd
RED HOT CHILLI
Stor c-ponny
korsning
sto
grå skimmel
just nu ett halv år
U: Classic Electra
Chilli kan nu just nu PAXA! Hon är för ung för att skiljas från sin mamma. Men snart kan hon få ett nytt, fint hem.
Ja, det var nog det? Nu ska jag ut och fånga in Dissan, han har smitit ut hagen, IGEN!
Jag blir galen på den där hästen!
// R

2011-05-31 | 19:27:05 | | 7 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Annie (sebbe)

Hej! Vad synd att Red Hot Chilli är så ung! För en shettis passar inte mig men kanske min syrra(onsynlig) så kan man få hem Rocky på prov? Ni har ingen annan b eller c ponny som är inriden och bra till salu? Kan ni svara på mitt mejl så vore jag tacksam :)



/Sebbe 7zorbas personal)

2011-05-31 // 19:51:07
» Amanda

Hej hej! :D skulle vilja köpa Bilbo till stuteriet http://stallgrimman.webs.com/ om han finns kvar såklart xD

2011-06-01 // 14:07:01
» Custens lufthäst stuteri

Hej!

Är ni intresserade av någon av mina lufthästar? Har några som jag kan skänka bort :) Hoppas ni är det och kolla gärna in på bloggen och kolla på lite hästar :) ;)

2011-06-02 // 09:59:08
» hallonpajjj

hej

har ni någon b c ponny till salu.

tacksam i förväg.

2011-06-03 // 17:35:34
» hallonpajjj

hej har någon nåt tips vad mitt stall ska heta. svårt att komma på. erat stall är bara bäst har ni någon c ponny som jag kan få köpa.

2011-06-03 // 17:43:36
» hallonpajjj

jag skulle vilja köpa rock n roll till mitt lilla stall.

2011-06-03 // 17:55:55
» Sebbe (Zorbas personal)

hej jag VILL så GÄRNA köpa Rock´n Roll! Kan jag få det? Hoppas att ni vet att jag tar så bra hand om mina hästar som man kan :)

2011-06-05 // 09:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback