En bra dag, men en dålig kväll...

Hejsvejs läsare!
Okej, idag var en helt GRYM dag i stallet. Jo, ni har säkert inte missat att min lilla Dissan är skadad, rejält skakad. Jag har fått gå promenader med honom, men när jag slängde en blick på "planeringen" som jag fått av kliniken så står de att jag får börja skritta honom nu! Gud vad glad jag blir, men han har vilat i några månader (Typ). Så de är som att rida in honom på nytt. Han är snabb som blixten och hispig som bara den, de känns som om man sitter på en tickande bomb. Men jag får som sagt bara skritta, men de räcker gott och väl, så länge han blir bra så. Annars hände väl inget, JO! De gjorde de visst, jag har tittat lite på era bloggar/hemsidor, och jag undrar en sak, är de NÅGON som vet om Valmonstuteri.n.nu är bort rest eller så? För jag har mejlat henne ett antal ggr men inte fått svar?
Men men, hon svarar väl snart, hoppas jag. Just de, en sak till. Jag kollade lite på våra inlägg, och de här blir sorecas 294:de inlägg. (tror jag). Jag satte mig ner och tänkte, och först då fattade jag. Fatta vad Soreca har blivit stort ändå! Jag och S hade bloggen först bara för att uppdatera varandra när vi inte kunde ses. En läsare och vi var överlyckliga, nu ligger statistiken på lite över eller lite under 40 läsare per dag. Fattar ni?! Soreca har blivit en del av mitt liv, en vardag. Något som jag har planerat in i min vardag. Älskade Soreca! Just de, en sista sak. Finns de någon där ute som skulle kunna tänka sig att träna/tävla Classic lite, kanske några dagar i veckan. Helst så ska du inte ha för många hästar, och kunna ge henne enormt med tid. SERIÖSA ska ni vara också. Hittar jag ingen som uppfyller de kraven så har jag kvar henne.
Natti natti!
/R

2011-09-30 | 22:36:41 | | 5 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Melissa

Hej R!

Jo, eftersom att min fina prinsessa, Sunny Princess, är på träningsläger i 3 veckor så är det lite tomt i mitt stall. Jag letar som en "galning" efter en foderhäst/medryttarhäst men har tyvärr inte hittat någon. Därför undrar jag om jag skulle kunna ha Dissan dom veckor/dagar du tänkt dig. I mitt stall så har vi tillgång till enormt stora hagar, ett stall med stora rymliga boxar och sällskap (en shettis, Lollan kallas hon för)Dissan verkar också väldigt rolig att rida låter det som ^^

Jag har även stor erfarenhet av hästar och även tjuriga hästar ;)

2011-10-03 // 07:58:16
» R

Hej!

Du låter som EXAKT den personen jag letade efter. Men en fråga, har du en blogg/hemsida? Och så är de såhär, att Dissan har varit allvarligt skakad. Och har precis börjat ridas lite smått i skritt igen. Så honom vill jag gärna ha under uppsikt osv. Men jag har en tävlings ponny. C-ponny sto vid namn Classic. Jag hinner inte med henne så mycket som jag skulle vilja, så om du vill får du gärna ta henne på foder/halvfoder. Mejla till [email protected] för mer info

MVH

/R

2011-10-03 // 15:32:10
» Melissa

Svar: Jag menade såklart Classic.Hon verkar vara en riktig drömhäst, men två frågor: Hur är hon vid ridningen och hanteringen? Vad är det högsta hon har hoppat med ryttare?

Tyvärr så kan jag inte mejla (mejlen krånglar) och har heller ingen blogg/hemsida.



MVH// Melissa

2011-10-03 // 16:48:47
» R

Okej, ja, jag förstod att du nog menade Classic, jo. Hon kan bli lite "stoig" ibland. Du fattar nog vad jag menar. Men hon är en dröm att rida, hoppar som en gud och tar alla svängar galant. Hon kan gå fint i dressyren med, men de krävs lite arbete. I stallet är hon jätte mysig, jag har henne lös i spol spiltan vid vissa tillfällen. Hon är jätte mjuk och man kan göra vad som helst med henne. Hon är lös hoppad 1.30/1.35 men jag har bara hoppat banor på ca 1.15/1.20, men enstaka hinder på 1.25

Okej, tror du att du kan fixa en ny mejl eller så då jag skulle villja ha en liten uppdatering om hur hon har de.

/R

2011-10-03 // 17:27:53
» Melissa

Classic låter ju så intressant! Lollan kommer att älska henne då hon själv är ganska tjurig.

Självklart fixar jag en ny email eller så använder jag pappas email, mejlar detta till dig lite senare ;-)

En till liten fråga: kommer jag att få tävla henne den tiden jag har henne?

2011-10-03 // 17:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback