Tävlingen + dagen :)

Har fått många som har anmält sig nu :) Kul kul!
I alla fall, dagen:
Idag fick Fly vila, hon fick gå i skrittmaskinen tillsammans med Micka. Medan dem gick där red jag Happyland. Det gick bra, han bockade en gång men annars var han helt okej! :) Sedan satte jag på honom stigbettet och en lonngerigslina och gick ut i skogen för att han skulle få vänja av sig vid att stegra och sticka. I början var han pigg och han stegrade sig lågt en gång. Men sedan lugnade han sig och dansade fram och tyckte att allt var läsigt! xD Sedan kom jag tillbaka till stallet och så skulle jag leda honom till hagen... han bara reser sig rätt upp. Det var tur att jag hade longeringslinan eftersom att annars skulle jag ha tappat honom. Men jag lyckades hålla kvar och när jag lyckades få honom hyfsat lugn gick jag tillbaka till stallet och gick med honom till hagen igen. Han stegrade sig igen, inte lika högt men ändå. Han verkade nästan rädd. Jag undrar verkligen vad det är som har hänt. Jag gick i alla fall tillbaka till stallet igen och tog denna gången en liten annan väg till hagen. Han verkade stressad och försökte stegra en gång men sedan gick det bra, jag vet inte om det har hänt något eller om han bara bråkar... Jaja, sedan släppte jag ut Fly i hagen och red ut med Micka. Vi hoppade över lite stockar i skogen och hon tog dem som ingenting :) <3 Sedan red jag tillbaka och slöppte henne i hagen med Fly. :) Sedan tog jag en lång promenad med Alfred med sadel och träns på. Vilket gick bra :) Stall chiquita vill inte att jag låter honom gå i skrittmaskinen så då får jag ta en lång promenad med honom istället, vilket är samma sak, bara att jag inte behöver vara med så mycket. Han skrittar ju fortfarande och får sadelträning. Jaja, sedan red jag Classic. Underbar häst verkligen! :D Pix och Sweetie fick en tur i skrittmaskinen. Dem vandrade snällt på och när dem var klara fick dem lite mat och sedan fick dem gå i hagen tillsammans allihop :)

2011-09-05 | 19:13:17 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback