Markarbete med Fly

Hejsan! Som R sa, så tränade vi markarbete idag. Jag blev jättenöjd med ridpasset och känner verkligen att vi börjar komma upp i klasserna. Idag började vi med lite upphöjda bommar på en långsida. Det gick bra, även om båda hästarna tyckte att det var VÄLDIGT jobbigt när vi höjde bommarna mer och de skulle fortsätta trava över dem... Haha. Så när vi hade travat lite över bommarna var de väldigt mjuka och väl uppvärmda. Då flyttade vi bommarna till andra långsidan. Där vi la dem som vanliga travbommar. Vi travade lite smått över dem och jag började även med galopparbetet. Jag gjorde lite bakdelsvändningar runt lite konor och det gick faktiskt så bra att jag även gjorde något liknande i galopp, även om det var mycket svårare... Sedan övade jag lite på att byta galopp med tre galoppsprång emellan och även med två. Det gick faktiskt oväntat bra och jag försökte mig även på förvänd galopp. Det var hon väldigt duktig på i vänster galopp (höger varv) men det var lite jobbigare i höger galopp (vänster varv). Tillslut lyckades jag med ett helt varv i båda galopperna och hon var skitfin! Jag böjade då med lite mer galopparbete över bommar. Vi längde dem ganska så mycket och red ökad galopp över och kortade dem sedan och lite kortare galopp.
Tänkte att nästa steg i vår dressyrträning får bli att korta traven lite mer för att komma till passage eller piaff. Dock kommer det nog ta tid, och jag ska även börja träna lite på en piruett, en rörelse som är mycket lättare än piaff eller passage (Hehe, jag vet att det inte alls är "lätt" att klara piaff eller passage, eller piruett, men vi håller väl på med LH, och dessutom, det ÄR möjligt, bara att vi gör det på ett lättare sätt om man säger så. Tiden går så mycket fortare här...)
Jaja, jättenöjd med Fly idag i alla fall.
Outfit:
Jag:
Fly:
Vi använde vårt schabrak som vi vann :D
Kram J

2012-04-29 | 23:56:10 | Outfits | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Olivia

Hej,

Roligt att det gick så bra :) Tänkte bara tipsa om en sida där du kan få tips på hur man lär sin häst piruetter och piaff. Sidan heter hippson.se :)



Kram =)

2012-04-30 // 11:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback