Fin häst

Hej! Världens tråkigaste rubrik, jag vet, men jag kom inte på någon annan. Jag har en massa och göra, och dessutom har denna dagen varit väldigt... Jobbig! Jag fick ett ganska så litet sår på hakan och fick sy, och sen har vi visat vårt föl idag och det blev lite kaos det med... Haha. 
I alla fall tog jag ut Something Special på en jättemysig runda ute i skogen. Jag red ganska så långt i skritt, trav och galopp och kom sedan ut på en äng där jag red dressyr en stund. Jättemysigt var hon och riktigt pigg och glad. 
Efter ett tag fortsatte jag en bit in i skogen, skuttade över lite stockar som ligger på sidan av stigen. Hon blev riktigt pigg när jag hoppade så jag fick bli lite arg för att hon skulle lyssna, men när jag försökte igen gick det super! :)
Sedan galopperade jag på en lång raksträcka innan jag saktade av och valde en stig där jag skrittade upp för en lång brant backe, den är ganska så stenig (inte så att hästarna skadar sig) så man måste skritta upp för den. Bra styrketräning blev det och när jag kom upp var hon rätt så trött, men då var jag vid södra delen av sjön, så då var det bara en kort bit hem. Jag skrittade hem och så fick hon gå ut i hagen igen :)
 
Fly fick ett hoppass idag :) Jag gjorde bara en del gymnastikövningar med en del bommar, studsar och konor. Jag avslutade med att sätta ihop det till en bana, på ena långsidan satte jag fram en linje som man travar in i, sen en studs och landa i galopp, ett galoppsprång till ett rättuppstående sedan ett galoppsprång och två galoppbommar och sen en oxer. Hela banan gick jättebra och jag skrittade av en stund ute :)
Flys outfit:
Kram J

2012-08-12 | 16:31:11 | Outfits | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» LuftLycka

Föl??:-)

Svar: Hm, vad menar du? :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-08-13 // 09:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback