Hoppning med tjejerna!

Jo, som ni vet så hoppade jag lite med både Classic och Pix idag. 
Pix fokuserade jag på kombinationer med, la upp ett kryss (60cm), två galoppsprång och så ett räcke (65-70cm) och ett galoppsprång, och så en oxer(60-90). Vi började lågt och jag försökte att "rida" henne ordentligt mellan hindren. Då blev det väldigt jobbigt för henne och hon ryckte bara upp huvudet och kom alldeless för nära hindret efter. Men efter ett tag gav hon med sig och hoppade faktiskt riktigt bra. Då fick jag själv öva på att bli mer följsam över hindren. Eftersom att Pix är ganska säker när hon hoppar, så kunde jag testa lite olika saker, så som att hålla igen och släppa henne precis vid hindret (Vilket inte funkade, då hon "ramlade" över hindret) och så testade jag att driva henne fram till handen, och "trycka" henne över hindret, så att hon inte hoppar förrän JAG säger till. Vilket fungerade ganska bra!
Outfit:
CLASSIC
----------
Efter att jag var klar med Pix så var det Classics tur. Och herregud vad jag blev förvånad! Pix hoppar ganska "mjukt" eller vad man ska säga. Medan Classic hoppar väldigt med ryggen, och tar i mycket mer. Så det känns lite annorlunda. Men, med Classic behöll jag kombinationen, men la travbommar innan krysset, och sänkte resten av hindren, så att de låg på ca 50-60 allihop. Classic har inte hoppats på ett tag, så hon tyckte att det var jätte roligt! Och bokstavigen kastade sig över hindren. Men efter mycket volter och halvhalter så fick jag henne att lugnt trava över bommarna innan hon hoppade krysset. Men i mellan krysset och räcket skulle det vara två galoppsprång, men det gick inte hon med på, så det blev 1 istället. Men när jag testade att göra som jag gjorde med Pix, driva henne fram till handen och hålla ihop henne, då blev hon tjurig, och började kicka och studdsa istället. Men efter mycket om och men så rullade det på bra! Slutsatts: Jag har två hästar som behöver ridas på två HELT olika sätt!
Outfit:
 
 
/R

2012-08-16 | 16:28:45 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback