Krafter

Hej! Idag tog jag en riktigt mysig uteritt med Fly. Jag red en del på asfalten först och skrittade bara och sedan skrittade jag in på en stig i skogen. Efter ett tag kom jag ut på en grusväg där jag travade och galopperade en del.
Sedan skittade jag in på en stig som jag aldrig hade varit på förut. Först var den fin, men hade en massa nerhängande grenar så jag fick typ ligga över halsen på henne. Sedan kom jag till lite bergigt underlag, där det var lite svårt att gå och hon halkade en del, men det gick bra. Efter det kom jag äntligen ut på en jättefin stig som gick bredvid en hage, jag var lite nyfiken vad det var som stod där inne och plötsligt hörde jag "BÄÄÄÄ" Jättehögt och hur fult som helst. Jag skrattade jättemycket, och så "bäade" jag tillbaka. Då fick hela fårflocken damp och lät jättehögt och det var väldigt roligt! Så kom jag ut på en grusväg och fortsatte till områden jag kände igen, så där galopperade jag en del och hon var så otroligt fräsh och jättepigg, väldigt lyhörd! Jag kunde bestämma helt tempo själv så jag bestämde mig för att öka lite och den kraften jag kände under mig både skrämde mig och gjorde mig väldigt glad! Tänk vad stark en häst är! Hon for fram jättefort och ökade ännu mer i kurvorna. Så fort jag tog i tyglarna sänkte hon huvudet och ville fortsätta, men om jag ville bromsa henne så lyssnade hon. 
Helt underbar uteritt idag verkligen, skuttade över en stock också och hon hoppade jättehögt!
Svettig men glad häst!
Kram J

2012-08-21 | 20:45:00 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback