Unghäst på besök :)

Hej! Idag kom det en ny häst hit till Soreca. Det kommer ju att bli lite mycket nu med tre hästar här hemma. Men Something Special ska hem snart. Förresten är hon ju till salu, så, för alla som är intresserade så är hon en jättemysig häst!! :) Zafirgården säljer även fler hästar och hade det inte varit för att jag redan har tillräckligt med hästar så hade jag lätt slagit till på ett par då jag blev riktigt intresserad! Så för er som söker en häst, så finns det jättefina på zafirgarden.weebly.com.
Idag kom i alla fall en häst från Pao på Stall Pearl Sunlight som är en avkomma ifrån Queen faktiskt! Jätteroligt att få se denna lilla hästen och att det har gått så bra för Queen nu efter operationen och allt. :) 
Det gick i alla fall jättebra! Jag hämtade henne med min transport och det var inga problem alls att lasta henne och hon var lugn hela vägen. När hon kom hit blev hon väldigt pigg och lite nervös, men hon fick gå in i en box bredvid Fly som fick vara inne, dagen till ära. Jag har redan ridit henne, så hon var lugn och trevlig mot lilla Humlan som genast blev lugnare :) Nu står hon inne i boxen och äter tillsammans med Fly och de har blivit jättebra vänner. Jag har ju inget galler mellan boxarna för att jag vill att de ska få en naturlig miljö, så det gäller att hästarna är vänner! :)
Info om Humlan kommer. 
 
Kram J

2012-08-13 | 10:25:00 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback