Upprepning

Hej! Idag fick Fly vila efter super prestation i EM, hon fick vandra liten snabbis i skritten och sedan fick hon gå i hagen, men det började såklart rengna och hagla, och dessutom åska och blixtra! Så jag tog in henne då hon blev kall och nervös, Humlan och Fly fick hålla varann sällskap i stallet. 
När det hade slutat åska tog jag Humlan till manegen, det är tur att man inte behöver gå ut för att komma till manegen. Idag longerade jag igen, innan jag satte på sadeln igen, och så mer longering, lite olika lydnadsövningar och lite gå över bommar och tillslut en liten hinderbana. När jag var klar var hon mycket mer avslappnad och när jag longerade ännu en gång var hon så lugn att hon utnyttjade sitt fina steg och spände sig inte längre med sadeln. Så jag ledde ut henne i stallet igen, tog av och satte på sadeln några gånger tills hon inte reagerade så mycket längre. 
Jättenöjd med dagens arbete och så fick både Humlan och Fly gå ut tillsammans igen eftersom att det hade slutat regna. 
Kram J

2012-08-20 | 14:38:00 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback