"Vad GÖR du?!"

Haha, idag tror jag att Humlan har fått sig en omtumlande syn på livet. Jag började dagen med att fodra hästarna och sedan tog jag ut Humlan på en lång promenad i backar för att stärka ryggen eftersom att det är vanligt med ryggproblem hos hästar som växer, om man inte är försiktig. 
Sedan gick jag tillbaka till paddocken och satte upp en massor av tittsaker, inte en blick, inte en enda haha! Jag blev jätteförvånad för det har aldrig hänt! Så jag satte på mig ett av plasten och shit vilken blick jag fick! Det var verkligen som om hon trodde att jag hade blivit helt psyko! Jag tog av mig plasten och la den på Humlans rygg istället och gick runt med henne lite. Hon betedde sig som om himlen blivit grön och gräset blått för hon gick med små försiktiga steg och såg hela tiden nervöst på plasten. 
Efter en stund tog jag av den igen och satte den på mig. Hon verkade tycka att det var helt okej nu och traskade glatt på bredvid mig. Sedan la jag plasten på marken och bad henne gå över, det var inga problem så jag hällde vatten i den vilket inte heller var så mycket problem. Så jag fortsatte med att ställa henne på plasten och tog tag i ett av hörnen och viftade, hon gick bort från den och såg förnärmat på mig "Vad är det med dig?" Verkade hon fråga.. Haha! 
Men jag satte upp henne på plasten igen och fortsatte vifta tills hon stannade på plasten hela tiden! 
Jättekul träningspass idag då det gav resultat och när jag gick tillbaka till stallet fick hon vatten och mat.
+= Förvånad Häst :)
 
Kram J

2012-08-14 | 19:36:50 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback