Fixat

Hej! Nu lägger jag upp mitt älskade "Åtagandeschema" där vi delar på vem som ska släppa ut/in alla hästar och fodra och sånt. R, du får säga till om du vill ändar ngt.
Ni kanske inte är så intresserade men såhär ser det ut.
Idag gällde inte schemat men imorgon kör vi på! Alla har elva åtaganden per vecka. Väldigt många, men vi är tre och har många fodringar för vi vill att hästarna ska ha tillgång till foder hela tiden eftersom det är naturligt för dem. Vissa hästar som är lättfödda blir ju lätt tjocka men de får kanske inte så mycket och de borde inte få så mycket kraftfoder då. Dock har vi inga hästar som blir så tjocka lätt. 
Såhär ser Fly's foderstat ut:
Morgon: 2kg hösilage och 3dl Hippo Grow Alfa och 3dl Derby Luzert fit
Lunch: 2kg Hö 
Middag: 2kg hö
Mellanmål: 2kg hösilage, 3 dl HGA och 3 dl Derby Luzern Fit
Kvällsfodring: 3kg Hösilage, 3 dl HGA och 3 dl Derby Luzern Fit.
Samt att hon får hönät i boxen. Trots detta är hon smal! :( Hon är svårfödd...
Såhär ser Ernas foderstat ut:
Morgon: 2kg hösilage och 2dl müsli.
Lunch: 1kg hö
Middag: 1kg hö
Mellanmål: 1kg hösilage och 2dl müsli.
Kvällsfodring: 2kg hösilage och 2dl müsli.
Erna får inget hönät i boxen och på detta är hon ganska bra. Hon är ganska normalfödd. Müslin får hon för energi men det ger henne inte så mycket fett eller energi. Att tänka på är också att höet som hon får 1kg av motsvarar ungefär 1/2 kg hösilage. Så hon får ungefär 6 kg per dag medan Fly får ungefär 12-13 kg per dag och hon är smal. Haha, lite skillnad. 
Jag lyckades inte krossa isen i vattenhinken idag så jag vände bara upp och ner på allt och där hade isen frusit så att den själv bildade en vattenhink så när jag lyfte bort vattenhinken från marken fanns där en vattenhink gjort av is som Fly drack ur... Haha! 
Kram J

2012-12-03 | 18:48:44 | J och R | 5 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Loppan

Haha, kul med ishinken :)
Jag fodrar mina hästar på ungefär samma sätt, morgon, lunch, eftermiddag och kväll ;)

Svar: Jo, det känns bäst så för då har de mat nästan hela dagen och då mår de mycket bättre :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-12-03 // 20:54:13
» C

Haha, Rolig ishink :D
Kolla er mejl, Viktigt!

Svar: Hej! Vad trevligt att du har hittat hit till soreca och vilken fin blogg du har :)Jag är inte säker på att vi har fått ditt mail, vad är din mailaddress? :)

Kram J
soreca.blogg.se

2012-12-04 // 17:45:43
» Ef

Årsdagen idag :) kolla bloggen sötisar <3

Svar: Kollade, roligt roligt, grattis! :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-12-04 // 21:25:07
» Ld A

Haha,gmn smart tänkt där!!!XD Så typiskt dig!;)<3

Ska vi tolka på söndag om snän är kvar?:)

Kramiz LD A

Svar: Ja det kan vi kanske göra :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-12-05 // 20:00:01
» C

Det står iaf att det är skickat, Min mailadress är [email protected]

Svar: Hm, jag kan kolla igen<33 :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-12-07 // 20:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback