Lite uppdateringar om verkligheten

Ok, nu är det offeciellt. Soreca är 2 år (2 år och 2 dagar för att vara exakt)
 
I alla fall, som ni vet är Dissan tillbaka, i alla fall i 2 veckor. Jag har med andra ord tre hästar hemma just nu. Classic, Lillan och Dissan. Alla olika som fasen.
Jag har/kommer inte ha tid till bloggen alls, men jag ska försöka uppdatera er så mycket jag kan. Så ha tålamod och fortsätt kika in här!
 
Vad gjorde jag med mina hästar idag då? Jo, här ska ni få höra:
 
Lillan
----------
Lillan fick öva på övergångar idag, skritt till trav och trav till galopp. Detta gör henne snabb i benen och kvick i munnen. Jag höll på så och gjorde MINST 517352810262 övergångar innan hon började söka sig neråt och slappna av.
Galoppen tog vi sist av allt, testade någragaloppfattningar i varje varv. Det fick räcka.
Classic
------------
Classic red jag igenom ordentligt idag. Även här gjorde jag mycet övergångar för att få henne mjuk och sammarbetsvillig. Öppnor och slutor på långsidorna i trav fick henne verkligen att arbeta.
Avslutade med galopp på volterna. Jag fick en väldigt trött ponny att ta hand om efteråt, snacka om dålig kondis!
 
Dissan
----------
Dissan gick jag en promenix med idag, vi vandrade runt på vägarna runt Soreca, precis som förr! Gud vad jag saknat honom, min lilla diamant.
Eftersom att han är på s.k "vila" så ska jag bara mysa med honom under de kommande veckorna.
 
 
Ni får nöja er med det idag, ha det bra!
/R

2012-12-30 | 23:10:51 | R's inlägg | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» LuftLycka

Hej!

Jo nu har jag bestämt mig för att köpa Pix om du inte har något emot? Jag har ju varit fodervärd några månader nästan ett halvår och hon har varit väldigt fin!
Skulle du kunna mejla mig bilder och/ eller länk till de som har bilderna?

Kram O

Svar: Hej!Jag har inte fått något mejl? Melja det gärna igen, och så måste jag säga att jag är tveksam till att sälja henne. Men det tar vi via mejl.
MVH
/R
soreca.blogg.se

2012-12-31 // 09:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback