Snurrigt

Hej! Idag har varit en dag full av skratt eftersom att båda mina fina hästar samt Skäckla och A's hästar har fått besök av tandläkaren idag. 
Vi började med Fly som fick en shettis drogdos och blev helsnurrig. Haha, en shettis dos! Hon var nära på att trilla och vinglade väldigt mycket. Man får ju inte ge hästarna någon mat föränn 2 timmar efter men två timmar efter var hon fortfarande helt groggy och stod och kikade på mig med halvslutna ögon. Haha, det behövdes inte mycket för att få henne att bli helt borta! 
Därefter provade vi Skäckla, vilket innebar att han fick spruta in en dos för stora hästar i henne och hon var inte helt lugn ändå! Sån himla skillnad när Fly fick en dos som var till för shettisar och hon belv helt drogad medan Skäckla, som är en shettis, fick en storhästdos och blev inte helt drogad ändå... Världen är bra konstig.
Resten av hästarna gick utan problem och sedan stod alla hästarna och vinglade i boxarna. Tillslut kunde Skäckla åka hem utan att vurpa i tranporten och jag vågade ge hästarna middag. 
Ingen ridning idag men vi tog en promenad jag och A med alla hästarna.
Jag tycker i alla fall att det är väldigt vackert nu överallt med snön :) 
OBS Copyright, J soreca
 
Kram J

2012-12-12 | 20:11:01 | J's inlägg | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Loppan

Haha, håller med, visst är världen konstig? ;)

2012-12-13 // 15:37:03
» M, magicranch

Jag har nu bestämt mig att börja med LH igen! Men problemet är att jag inte hittar någon häst... Skulle ni kunna hjälpa mig? Lägga in ett inlägg där ägare kan länka hästarna som är till salu? :) Vore toppen!

2012-12-15 // 09:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback