Bus i snön!

Hejsan! Idag tog jag ut Holly tidigt på morgonen och tog ut henne med endast grimma och logeringslina i paddocken, jag struntade även i täcket.
Första släppte jag henne och hon fick busa runt lite i paddocken innan jag började gå igenom hela henne med lite olika föremål som jag haft med mig, en ica kasse, longeringslinan, ett dressyrspö och handen: Jag gjorde med andra ord Vänskapsleken. Hon var helt lös och tillslut stod hon bara stilla medan jag höll på.
Sedan satte jag på henne longeringslinan och så longerade jag henne som vanligt en stund. Sedan ledde jag henne över läskiga saker, som tunnor o.s.v. Kul var det och hon var jätte duktig! :D
Sedan satte jag på longeringslinan som ett par tyglar, och så red jag några varv i paddocken, forfarande var hon jättemysig och oftast kunde jag styra med skänklar, vikthjälper och med dressyrspöet. Men ibland fick jag använda mig av mina konstgjorda "tyglar..." :)
Min outfit i kylan:
Svarta termoridbyxor
Svart dunjacka
Svarta tjocka ridvantar
Kingsland mössa (mörkblå visserligen men men)
Lilla Holly hade:
Mörkblå grimma med fluff
Svart longeringslina
/J

2012-01-24 | 08:55:49 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback