J som häst del 1- Ras?

Hejsan! Här kommer del ett av "J som häst" Dagens fråga är- vilken ras är jag?
--
Jag som häst skulle nog vara ganska så smäcker och som kan se ganska så klen ut men som i själva verket är ganska så uthållig. Jag passar främst för distanstävlingar, men gillar det mesta och är ganska så positiv. Jag kan det mesta hyfsat bra, som hoppning, dressyr och uteritt, men är ingen stjärna på något av det, förutom att min ras är ganska så inriktat på distans. Jag skulle vara samarbetsvillig men lätt oberäknelig och skulle inte passa till ridskola eller ha flera olika ryttare. Man kan aldrig skapa något schema för en vecka eftersom att man alltid måste anpassa ridpasset efter mitt humör då jag kan vara sur och inte ha lust vissa dagar. Men de dagar jag har lust- vilket är de flesta är jag samarbetsvillig och vill gärna göra rätt. Jag vill ofta tillfredsställa alla och vill vara omtyckt, vilket ibland kan leda till mina hastiga humörsvängningar. De dagar jag inte är på humör kan jag vara ganska så svår att ha och göra med, jag kan vara allt ifrån lat till en tickande bomb och det skulle inte förvåna mig om jag ofta var uppe och flög i luften.
Mat är jag ganska så lätt med, jag kan gå länge utan vare sig vatten eller mat, men får jag mat och vatten så tar jag för mig. Så jag är den sorts häst som man kan leda fram till vattnet och jag dricken vare sig jag är törstig eller inte, för man vet aldrig när man får igen. 
Maten är jag inte speciellt kräsen med, jag äter det mesta som erbjuds men står jag på sommarbete är jag inte den hästen som ägnar all tid åt att äta, då jag ofta hittar på annat. 
I flocken är jag en häst som ofta är lite i utkanten av flocken, men samtidigt inte mobbad, utan ungefär som om jag själv väljer det. Jag går lite för mig själv och tar ofta inte kontakt med främmande hästar självmant, men är brukar inte sparka, kanske stryka öronen bakåt och markera lite, men aldrig bitas eller sparkas, förutom kanske mot de hästar jag känner väl. 
Rasen jag skulle vara är även känd för att leva längre än vissa andra hästraser. Mer får ni inte. Gissa gärna på vilket ras jag skulle kunna vara så får den första som gissar rätt ett pris :)
 
Kram J

2012-07-27 | 23:39:11 | J's inlägg | 5 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Loppan

Hmm... en arab, kanske?

Svar: Det var rätt! Du vann! Maila mig så ska du få ett pris! :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-07-28 // 10:38:28
» Loppan

Hmm... en arab, kanske?

2012-07-28 // 10:38:38
» Pao

Gotlandsruss?

Kramiz Pao

2012-07-28 // 11:46:23
» Frida

Hej :)
Jag undrar om jag får "härma" dig med denna idén?:)

2012-07-28 // 13:23:50
» Luftlycka

Gissat på Arab, shettis eller isis;-)

2012-07-28 // 15:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback