Så kan man också göra...

Hello!
Jo, som ni vet så var det RGHS (Rosgårdenshorseshow) idag, jag tävlade Pix i dressyr (LA)
Jag hade tänkt ta detta som en träning. Hade inga krav på Pix "what so ever" och tänkte bara åka ut för att ha lite kul med henne. 
Eftersom att det var stek hett idag (27° i GBG) så packade jag med lite extra myggspray osv. 
Så, när jag kom dit så anmälde jag mig, lastade ur Pix, kollade igenom henne. Och så borstade jag av henne, efter det så satte jag på henne benskydden+bootsen. Och till sist sadel (Hon har ju redan träns). Jag satt upp och skrittade bort till framridningen. Jag är sådan, att när jag rider fram så skrittar jag mest, och så travar jag igång henne, och testar galoppen i båda varven. Mer behövs inte. Så, innan jag gick in på banan så blev jag helt iskall, hade jag verkligen tränat ordentligt? Men, så fort jag tar ett steg in på banan så försvinner allt, jag bara rider. Precis så som jag alltid har gjort, och när jag är lugn så blir Pix lugn. 
Jag red mitt program, och skrittade sedan av Pix en stund ute. 
När vi var klara med det, så gick jag tillbaka till transporten, där jag sadlade av och borstade av henne igen, la sedan på henne sitt svettäcke, och svampade av benen. Sedan knäppte jag upp nosgrimman, och så fick hon beta  lite i gräset. Jag hade inte en tanke på hur det skulle ha gått, för jag red ju inte direkt som jag gjorde i SM. 
Men, så när resultaten var inne gick jag bort för att kolla, J var ju med och tävlade så jag ville se hur det gick för henne. Och högt upp på resultat listan vid LA:n stod det "R - Holmens Little Pixie" Och jag bara stod där och gapade. Jag? Vann? 
Så, det var bara att skynda tillbaka till transporten, sadla Pix, ta på mig kavajen, och trava bort till prisutdelningen. 
Så, ja, en udda tävling blev det för min del. 
Här har ni en lite mer detaljerad beskrivning av vad jag tog med mig i transporten:
 
(Skydden+bootsen endast på framridning, Flugband efter klassen ) 
 
 
Pix outfit i transporten:
Min outfit:
( Mjukis byxor över mina vita ridbyxor, gympa skorna bytte jag till när jag inte red )
 
Kort sagt:
- Tvättsvamp
- Man/svans borste
- Hovkrats 
- Putsfluff
- Rotborste
- Hästolja
- Flugband
- Sadel
- Träns
- Damasker
- Boots
- Schabrak
- Flugspray
- Pälsglans
- Sadelskydd
-(+ våra outfits)
 
 
 
/R

2012-07-04 | 19:48:22 | R's inlägg | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» LuftLycka

Skulle ni inte kunna göra en budgivning där dem som vill kan lägga in sina hästar?:-) Då kan dem som vill sätta in sina hästar där och se. Så får man buss?:-)

Hälsningar O

2012-07-05 // 20:57:26
» Anonym

Inte buss utan buss menar jag:-)

2012-07-05 // 20:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback