Finingar <3

Hej hej!
Jo, idag var ju SM kval 1 här på Soreca.
Jag red Classic L:B1 i förklassen, samt Pix L:A1 i förklassen. Classic skötte sig bra, för att vara Classic XD Hon var stissig, och hade bestämt sig för att INTE gå förbi dommaren. Men, de gick helt OK, en fjärde plats där. Jag är nöjd med henne, hon tävlar ju trotts allt inte i dressyr så ofta.
Pix hade jag lite större förväntningar med, men i förklassen gick det inte alls. Hon började med att vara seg som sirap, och istället för att ta tag i det hela så blev jag bara irriterad. Och det slutade med dragkamp (Som hon såklart vann).
Så, det gick inte alls bra där, men en femte plats i förklassen i alla fall.
Så, mellan klasserna (Jag hade ganska lång tid på mig, med tanke på att dressyr tar väldigt lång tid) så släppte jag ut Classic i hagen. Hon var ju klar efter sin start. Pix ställde jag i boxen, hon fick slappna av och jag tog några djupa ande tag för att samla mig. Så, när det var dags för vår andra start, i en L:A2 som var själva kvalet. Så skrittade/joggade jag fram henne, testade henne lite för hjälperna, och provade lite galoppfattningar, det räcker för mig. Så länge hon känns ra, så vill jag inte ta ut all energi på framridningen.
Väl inne på banan så RED jag verkligen igenom hela henne. Lite små missar här och där. Men ändå en lyckad ritt hade jag bakom mig när jag ställde upp och hällsade framför dommaren. Pix var dyblöt av svett när vi skrittade ut från banan. Men hon var jätte duktig. En andra plats i kvalet!
Mina fina tjejer!
--------------------------------------------------------
Jo, efter det, när tävlingen var över. Så hämtade jag Lillan, idag skulle jag börja hänga på henne. Min hästskötare hjälpte mig, hon höll i Lillan medans jag hängde på henne. Hon var lite spänd till en början. Men hon slappnade av rätt fort. Vi testade att ta ca 3-5 steg framåt. Och det gick bra.
Här får ni hennes outfit:
/R

2012-06-03 | 18:28:45 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback