Hårdträning x10

Tja!
Jo, Pix fick sig ett rejält dressyr pass idag, jag fixade iordning henne, och tog med henne till ridhuset. Men så fort jag satt upp i sadeln så gick allt åt fel håll XP!
Hon var envis som en åsna och började att backa, och så fort jag bad henne att gå framåt, så sparkade hon ut med ett bakben. Jag smackade, lättade på tygeln, men det gick bara inte! Hon bara "skrek" till och backade, hon hoppade på stället, och ställde sig t.o.m (Inte högt, men ändå...)
Så, det var bara att sitta av och gå igenom hela henne. Såhär brukar hon verkligen inte göra, så jag antog att hon måste ha ont någonstans. Jag kände igenom ryggen, inget. Banen, inget, huvudet, inget. Jag sprang lite med henne, men hon haltade inte heller.
Ja, jag satt upp igen och försökte igen. Efter ett tag gick hon framåt, stel som en planka var hon verkligen. Jag skrittade fram henne i ca 15 min. Och började sedan jobba henne i skritten, det tog tid, men idag gav jag inte upp. Jag skulle inte sluta förrän hon gick bra! Jag jobbade igenom skritten i ca 30 min. Och äntligen släppte det! Började då trava, och traven är hennes statka sida, där tog det bara ca 20 min innan hon började söka sig framåt/neråt. Jag jobbade mycket med skänkel vikningar, och halvhalter. När jag fattade galopp så var hon med på noterna, jag är så nöjd, för nu börjar t.o.m byterna sitta bra! De är fortfarande lite "hoppiga" men det jobbar vi på. Jag red totalt idag i ca 1,5 timmar. Båda jag och hon var helt genom svettiga när vi gick in, jag la på henne ett svett täcke, och lät henne stå i boxen och äta innan jag släppte ut henne igen.
Outfit:
/R

2012-06-06 | 20:00:02 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback