J's stall del 5

Hej! Här kommer del 5 - Vårat stall!
Idag handlar det om hur stallet och anläggningen på soreca ser ut! 
Här är hela anläggningen om man fokuserar på stallet. Jag har lite färre boxar men om jag behöver kan jag låna R's boxar.

I stallgången där det finns små prickar är uppställningsplatser och där jag och R har varsin liten uppställningsplats som går in åt sidan finns spolspilta så att man kan bada/spola av hästen.
I foderkammaren finns hö och foder i lådor där jag och R tar och lägger hö i påsar som vi hänger upp på en plats som vi har fått och ställer burkarna på en hylla så att det bara är att lägga in maten till hästarna när det är dags. 
Sadelkammaren innehåller hängare för sadlar, träns o.s.v. men där finns också ett torkrum så att man kan torka blöta täcken. Det finns också en tvättmaskin så att vi kan tvätta alla täcken och schabrak som blir smutsiga och det viktigaste, enligt mig, är alla skåpen som finns där så att man kan förvara täcken, schabrak, kläder och en massa annat! Vi har en massa skåp så att man verkligen får plats med allt, och ändå finns det plats över! 
Alla hagar sträcker ut sig bort från stallet och syns inte i bilden, men det finns fler hagar! Det finns också grushagar lite längre bort.
R, du får säga till om jag har missat något!! <3
Kram J

2012-06-15 | 20:18:43 | J´s stall | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback