Ridpass

Hej! Idag red jag alla hästar en stund och Rascal rymde inte på hela dagen. Dock fick han stå inne för jag vågade inte släppa ut honom. Jag gick bara ut och betade honom en stund, och då kunde han ju inte rymma. 
Jag hoppade Rascal igen och denna gången gick det bättre. Först var han jättefin och gick i fin form i alla gångarterna. Sedan ställde jag upp en lång studs med 7 kryss efter varandra. De var 50cm höga. Direkt skulle jag göra en volt mellan en kon innan jag fortsatte ut på spåret igen.
I början gick det inte så bra, han snubblade igenom hela  studsen och försökte hoppa över två samtidigt, och när vi kom ut stack han och det gick inte alls att göra en volt. Men jag gjorde halt och red tillbaka till konen och gjorde en volt där. Sedan hoppade jag studsen igen, men denna gången kom jag in i trav. Då gick det lite bättre, men han försökte sticka igen efter. Jag visste bättre än att försöka svänga runt konen, så jag styrde bara in i hörnet. han brakade in i väggen helt, men det var ingen fara. Det lät bara mycket när hovarna slog emot. Så när han hade stannat travade jag runt konen och klappade honom.
Sedan kom jag igen, denna gången kom jag in i galopp, och han hoppade jättefint över studsen, även om han rev de två sista för att han inte orkade hela vägen, och efter saktade jag av till trav och gjorde volten. Sedan kom jag igen, och igen, och igen. Och tillslut kunde jag komma i galopp, klara hela studsen och sedan galoppera runt konen. Då avslutade jag och ställde in honom i boxen igen.
Våran outfit:
Jag:
Rascal:
Sedan hämtade jag Maybe och sadlade och tränsade henne. Jag testade henne på samma bana, och jag måste medge att det nästan var tråkigt. Efter att ha varit värsta galningen till att ha blivit supersöt och nästan perfekt. Hon hoppade, gjorde volten precis så man skulle, men jag kunde inte få henne att anstränga sig mer. Hon gör det hon måste och inget mer. Så jag tog bort de två sista hindren på studsen, och la till en oxer, två galoppsprång efter det sista studshindret. Jag började på ca 70cm och sedan höjde jag allt eftersom. Först kom hon jättedåligt så jag fick flytta på oxern eftersom att jag hade mätt ut fel, men sedan kom hon jättebra så då höjde jag till 90cm. Inga problem där, först studsen, två galoppsprång och så flyga över oxern! Cool känsla.
Så jag provade gränserna lite och hoppade ca 110cm innan jag inte ville pressa henne mer. Men hon var jätteduktig och hoppade verkligen jättefint! :D
Jag hade samma som förut, men..
Maybes outfit:
Sedan plockade jag undan allt i manegen och tog en hopptur ute på terrängbanan med Fly. Jag red fram i skogen på småstigar, trav, skritt och galopp, slalom mellan trädstammar, upp, ner o.s.v. Tillslut var hon jättemjuk och fin. Då började jag med att skutta över några enkla stockar, det var inga problem så jag hoppade ett högre stockhinder, över en bro, några häckar, och tillslut ett vattenhinder. Hon tyckte att det var jätteroligt och var jättepigg, men inte dum. Vi har ju inte hoppat här ute på länge, men hon hoppade verkligen jättefint och vi hoppade en del bankar, coffinhinder och andra lite svårare. Jag övade också mycket balans med henne genom att galoppera uppåt och neråt för olika backar. Hon hade inte mycket problem med det föränn det blev brantare backar, men hon försökte ändå.
Hon blev riktigt svettig så vi skrittade och travade länge ute på mysiga grusstigar för att slappna av lite innan vi gick hem, och det tyckte hon var jätteskönt. Hon travade på bra, men var inte för pigg och skrittade med mycket övertramp och huvudet i en behaglig höjd. Både i skritt och trav. Så när vi kom hem var hon inte alls lika trött som förut och det räckte med att jag svampade av henne. Det har regnat väldigt mycket idag nämligen, så jag ville helst inte duscha av henne.
Som tur var, så var det uppehåll medan vi var ute. Men det var ganska så lerigt ska jag säga...
Jag hade samma, men...
Flys outfit:
Kram J

2012-06-10 | 22:45:34 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback